کارشناس مسائل غرب آسیا:

عملیات استشهادی فلسطینی‌ها اکنون در مناطق ۱۹۴۸ انجام می­‌گیرد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: افرادی که در فلسطین عملیات استشهادی انجام می‌دهند، از حوزه جغرافیایی مناطق سال ۱۹۴۸ یعنی منطقه‌ تحت نفوذ رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۲۵۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 31July 2017
عملیات استشهادی فلسطینی‌ها اکنون در مناطق ۱۹۴۸ انجام می­‌گیردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی عزیزی کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص گسترش عملیات استشهادی علیه رژیم صهیونیستی و اختلافات این رژیم با غربی­‌ها، با اشاره به اینکه عملیات استشهادی اکنون در مناطق 1948 انجام می­‌گیرد، بیان داشت: نتانیاهو معتقد است که رژیم صهیونیستی باید دامنه‌ شهرک‌سازی خود را نه صرفاً در مناطقی که قبلاً آنجا را اشغال کرده، بلکه در مناطق فلسطینی سال 1967 نیز گسترش دهد. متأسفانه برخی اوقات در جامعه جهانی این‌گونه القا می‌شود که آمریکایی‌ها به دنبال فشار بر صهیونیست‌ها هستند که شهرک‌سازی را متوقف کنند. در حالی‌ که منظور آن‌ها متوقف شدن کامل شهرک‌سازی در تمام مناطق فلسطینی نیست.

وی با توجه به معیاری که غربی­ها برای فرایند سازش در نظر دارند، یادآوری کرد: آن‌ها در مورد مناطقی که امروز در دست فلسطینی‌ها است و بر اساس همان قطعنامه ظالمانه سازمان ملل که بیش از 54% از خاک فلسطین را به رژیم صهیونیستی داد، موضع می­‌گیرند. این تصور که غربی­‌ها به دنبال فرآیند صلح هستند، صحیح نیست. مواضع آن‌ها بر اساس معیارهای خود و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی و مقاومت اسلامی فلسطین است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر تعریفی که غربی­‌ها از مقاومت فلسطین دارند، اشاره داشت: تعریف آن‌ها از مقاومت تعریفی بر اساس تروریسم است. جغرافیا و هندسه مقاومت فلسطین اکنون گسترش پیدا کرده است. جغرافیای سیاسی مقاومت در کرانه‌ باختری و بیت‌المقدس است که نکته‌ بسیار مهمی محسوب می‌شود. افرادی که عملیات استشهادی انجام می‌دهند، از حوزه جغرافیایی مناطق سال 1948 یعنی منطقه‌ تحت نفوذ رژیم صهیونیستی هستند که از نظر امنیتی و راهبردی در نفوذ این رژیم است. اسرائیلی­‌ها در آغاز اصرار می‌کردند که آن‌ها را در جامعه صهیونیستی هضم و با خود همراه کرده‌اند و از آن­ها تحت عنوان اعراب 48 یا فلسطینی­‌های 48 نام می‌بردند.

وی با اشاره به گستره انتفاضه فلسطینی­‌ها تأکید کرد: این موضوع نکته‌ بسیار مهمی محسوب می‌شود که موضع و انتفاضه مبارزان فلسطین از جایی آغاز می‌شود که دیگر نوار غزه نیست، بلکه در کرانه‌ باختری و بیت‌المقدس در حال انجام است. مناطق 1948 در آن درگیر شده است. این موضوع یک فصل نوین و تهدید جدی هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای ابومازن است که قرار بود در کنار کرانه باختری و مناطق فلسطینی نقش پلیس سرکوب مقاومت را داشته باشد و شریک مذاکره رژیم صهیونیستی باشد.

عزیزی با توجه به اینکه اروپایی­‌ها از جمله فرانسوی­‌ها به دنبال تقویت نقش ابومازن هستند، گفت: ابومازن با توجه به تحولاتی که اتفاق افتاده، به‌ شدت مورد انتقاد و تضعیف شده است. حتی این موضوع در بین سازمان ساف، جنبش فتح و فلسطینی‌هایی که تصور می‌کردند بین نوار غزه، کرانه باختری و فلسطینی‌های 48 گسستگی وجود دارد، آشکار است. در مجموع اتفاقات اخیر نشان داد که تمامیت فلسطین، جغرافیای آن در مناطق 1948 و 1967 و نوار غزه گزینه مقاومت را انتخاب کرده است و انتفاضه ادامه دارد. بسیار مهم است که این هندسه گستردگی بسیار بزرگی پیدا کرده که برای رژیم صهیونیستی یک خطر است.

وی با تأکید بر اینکه فرانسه و آمریکا تلاش می‌کنند با طرح سازش که خود نتانیاهو با آن‌ مخالف است، فشار مقاومت را کاهش دهند و نقش ابومازن را تقویت کنند، افزود: مخالفت نتانیاهو به این دلیل است که او احساس می‌کند که اگر امتیازی را واگذار کند، تحت فشار جامعه صهیونیستی و مهاجرانی که به آنجا آمده‌اند قرار می­‌گیرد. این یک خطر جدی داخلی برای صهیونیست­‌ها است؛ بنابراین او تلاش می‌کند هم این تهدید داخلی را دور سازد و هم پایداری خود را حفظ کند. از طرفی پیامی دارد که رژیم صهیونیستی با تمامی امتیازاتی که غربی‌ها به آن می‌دهند، همچنان بر اساس ذات توسعه‌طلبانه رفتار می‌کند و هیچ تمایلی حتی به فرآیند سازش بر اساس منافع خود نخواهد داشت.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار