گلعلی بابایی:

واپسین‌ ماه‌های حیات شهید همت در «شراره‌های خورشید»/ جلد ششم مجموعه «حماسه ۲۷» منتشر می‌شود

نویسنده کتاب «شراره‌های خورشید» گفت: در این کتاب واپسین‌ ماه‌های حیات شهید همت در سال 1362 بازگو شده است.
کد خبر: ۲۵۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ - 31July 2017
واپسین ماه‌های حیات شهید همت در «شراره‌های خورشید»/ جلد ششم مجموعه «حماسه ۲۷» منتشر می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گل‌علی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس از انتشار تازه‌ترین عنوان از مجموعه «حماسه 27» توسط نشر «27 بعثت» خبر داد و گفت: کتاب «شراره‌های خورشید»، مجموعه رویدادهای متنوعی از کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمّد رسول الله(ص)، چهار ماه پایانی سال 1362 را بازگو می‌کند.

وی افزود: «شراره‌های خورشید» جلد ششم از مجموعه‌ حماسه 27 است که به اتفاق آقای حسین بهزاد به نگارش درآورده‌ایم.

بابایی همچنین متذکر شد، به دنبال انتشار کتاب‌هایی هم‌چون «همپای صاعقه» کتاب یکم و «ضربت متقابل» کتاب دوم از مجموعه حماسه 27، قاعدتاً بایستی کتاب‌های سوم و چهارم و پنجم نوشته می‌شدند که به دلیل ضعف منابع و مستندات مربوط به مقطع پاییز 1361 تا پاییز 1362، تصمیم گرفته شد چهار ماهه پایانی سال 1362 که از منابع آرشیوی و راویان میدانی بیشتری برخوردار بود به رشته تحریر دربیاید.

این نویسنده گفت: در به ثمر رسیدن این اثر عزیزان بسیاری با ما همکاری داشتند که هر چند در پیشگفتار کتاب از تک تک آن‌ها تشکر و قدردانی کردیم، اما بنده از این فرصت هم استفاده می‌کنم و از همه‌ آنها سپاسگزاری می‌‌کنم.

نویسنده کتاب «ضربت متقابل» در خصوص ظرفیت و محتوای کتاب گفت: این کتاب 770 صفحه‌ متن در قالب 10 فصل جداگانه دارد به انضمام یک فصل تصاویر، نقشه‌ها و اسناد که در پایان به همراه فهرست منابع و نمایه که مجموعاً 930 صفحه را شامل می‌شود.

او اضافه کرد: خواننده در این اثر؛ حوادث و ماجراهای شگفت انگیزی از تاریخچه‌ لشکر27 و واپسین ماه‌های حیات دنیوی فرمانده پرآوازه‌ آن، شهید محمّدابراهیم همّت را می‌خواند که عمده‌ آنها از جمله مهم‌ترین ناگفته‌های دوران دفاع مقدّس بوده و اکنون اوّل بار است که در قالب اثری مکتوب، انتشار می‌یابد.

نویسنده تقدیر شده در جایزه جلال آل‌احمد گفت: بازه‌ زمانی وقایع مندرج در این کتاب، از فردای خاتمه‌ عملیات والفجرـ4 در جبهه‌ مریوان ـ پنجوین شروع می‌شود و در سی‌امین روز اسفند سال 1362 و آخرین روزهای عملیات آبی-خاکی خیبر، پایان می‌گیرد.

مولف «پیغام ماهی‌ها» افزود: عملیاتی که در جریان آن؛ رزمندگان کادر و بسیجی لشکر 27 محمّد رسول الله(ص) در مصاف با یگان‌های سپاه سوّم ارتش بعث، مکرّر در مکرّر کربلا را تجربه کردند، چه بسیار رنج‌ها بردند و چه بسیارتر حماسه‌ها آفریدند و در نهایت، متحمّل ضربات مهلکی بر شاکله‌ رده‌های ستادی و صف یگان همیشه خط شکن خود شدند. به‌گونه‌ای که علاوه بر انهدام قریب به اتفاق گردان‌های یازده‌گانه‌ دو تیپ عمّار و ابوذر لشکر27، شهادت جمعی از رزمندگان و فرماندهان گردان‌ها، گروهان‌ها، دسته‌ها و واحدهای لشکر، در نهایت به فاصله‌ چهل و هشت ساعت، ابتدا اکبر زجاجی؛ قائم مقام فرماندهی و سپس محمّدابراهیم همّت؛ فرمانده این یگان در جزیره‌ جنوبی مجنون، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی در پایان یادآور شد کتاب «شراره‌های خورشید» به زودی طی مراسمی با حضور اساتید و شخصیت‌های هنری و ادبی، مقامات لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدای عملیات خیبر از جمله خانواده شهید حاج ابراهیم همت و رزمندگان و پیشکسوتان لشکر 27 رونمایی خواهد شد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار