من انقلابی‌ام (27)/ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راهیان‌ نور تمام تهدیدات منطقه را به فرصت تبدیل می‌کند/ انقلابی بودن را در عمل به نمایش بگذاریم

امیر ابوالفضل برزگری با بیان اینکه راهیان‌نور ظرفیتی است که می‌تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند، گفت:‌ ما باید انقلابی بودن را در عمل به نمایش بگذاریم.
کد خبر: ۲۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ - 31July 2017
راهیان‌نور تمام تهدیدات منطقه را به فرصت تبدیل می‌کند/ انقلابی بودن را در عمل به نمایش بگذاریم
امیر «ابوالفضل برزگری» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، با بیان اینکه راهیان‌ نور یادآور دوران 8 سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی موثر است، چرا که از افتخارات اسلام این است که کارش را با سوگند با علم و قلم آغاز می‌کند و اولین فرمان خداوند نیز به پیامبر اسلام (ص) نیز یک فرمان فرهنگی است.

وی گفت: فرهنگ، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی یک ملت است. راهیان نور در مناطق غرب و شمال غرب با تدابیری که ریاست کل نیروهای مسلح، سردار باقری و سردار کارگر داشته اند موثر بوده که در راس این حرکت فرهنگی، فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری هستند که توجه ویژه‌ای به راهیان نور دارند. خوشحالیم که راهیان‌ نور مختص به مناطق عملیاتی جنوب نیست و این حرکت در 4 فصل جاری است و 7 استان مرزی را در برمی‌گیرد. این حرکت فرهنگی می‌تواند تمام تهدیدات منطقه را تبدیل فرصت کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان افزود: تهدیدات موجود کردستان که سامانه‌های اطلاعاتی دشمن آن را رصد و از آن بهره می‌برند، تهدید بین مذاهبی است که دشمن تلاش دارد به وسیله آن اختلاف ایجاد کند. ایجاد فرقه‌گرایی، تاکید بر قوم کُردی با توجه به هم مرز  بودن با استان کردستان عراق، برای ایجاد شکاف‌، مسئله‌ای است که راهیان نور می‌تواند آن را به فرصت تبدیل کند و یادآوری کند که نظام قبل و بعد از انقلاب با مردم کردستان چگونه برخورد مهربانامه‌ای داشته است.

امیر برزگری عنوان کرد: راهیان نور به مردم کردستان یادآور می‌کند نظام اسلامی در طول انقلاب چگونه رفتاری با آنان داشته است. یادآور می‌شود 1480 شهید مردم کردستان برای چه چیزی خون و جانشان را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند. این شهیدان به ما درس اطاعت از ولایت و حمایت از جمهوری اسلامی ایران را آموختند.

وی درباره یادمان‌هایی که در کردستان با مسئولیت ارتش بازسازی شده است، گفت:  6 یادمان‌ زیارتی در کردستان با مسئولیت ارتش بازسازی و ایجاد شده است. یادمان‌های شهدای بوالحسن تمرچین، عملیات مرصاد، شهدای عملیات والفجر 10، شهدای گمنام زریوار و شهدای غریب سیران‌بند و باشگاه افسران سنندج که حماسه آفرینی‌های شهید نصرت‌زاد در پادگان لشکر حاکی از آن است و نشان می‌دهد هر کسی با هر مذهب و دین برای کردستان مجاهدت کرده و عرب و عجم در حفظ این استان تلاش داشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر توجه به موضوع جنگ رسانه‌ای تاکید داشت و گفت: موضوعات سایبری یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. امروز 65 درصد از جرایم به بحث سایبری ختم می‌شود. دشمن به دنبال از بین بردن ارزش هاست و اگر این اتفاق رخ دهد کسی دیگر به شهید و شهادت افتخار نمی‌کند. دشمن می‌خواهد جوانان را از ما بگیرد، راهیان نور می‌تواند خنثی کننده این نقشه‌های دشمنان باشد.

امیر برزگری همچنین به شعار امسال راهیان نور کشور اشاره داشت و بیان کرد:‌ اگر همه ما بتوانیم عمل کننده به بیانات رهبر معظم انقلاب باشیم، قطعاً انقلابی هستیم؛ انقلابی بودن یعنی در عمل جلودار و حرکت کننده باشیم. یعنی چیزهایی که از شهدا یادگرفته‌ایم را اگر اجرایی کردیم آنگاه می‌توانیم بگوییم انقلابی هستیم.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها