معرفی کتاب؛

«در جستجوی روزگار وصل»

کد خبر: ۲۵۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 31July 2017
نصایح میثم ولایت در کتاب «در جستجوی روزگار وصل»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «در جستجوی روزگار وصل» نام کتابی است که در آن مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام و المسلمین شهید «عبدالله میثمی» جانشین نماینده امام در یگان‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گردآوری شده است.

این کتاب در 32 فصل تدوین شده و سخنرانی‌های شهید میثمی در موضوعاتی مثل: «ولایت فقیه»، «نقش مکتب در اسلام»، «روحانیت در جنگ»، «حب و بغض برای خدا»، «جنگ، عامل انسان‌سازی»، «حدود الهی» و... را در خود جای داده است.

همچنین فصل سی و چهارم به گفتگویی با شهید میثمی درباره هفته بسیج و بسیجی‌نمونه، اختصاص دارد. در فصل سی و پنجم نیز شهید میثمی از نگاه «دکتر اسفندیاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی می‌شود که گذری اجمالی بر مبازرات آن شهید در قبل از انقلاب است.

در انتهای این اثر، کتاب‌شناسی مختصری از آثاری که درباره شهید میثمی منتشر شده، آورده شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«ما از خدا انتظار نداشته باشیم که هر روز کار ما و امتحان ما آسان‌تر شود. از خدا بخواهیم استقامت آزمایش‌های سنگین را به ما عنایت کند، که از این امتحانات سنگین سالم در آییم.

روز به روز امتحانات ما شدیدتر می‌شود. جنگ‌های ما شدیدتر می‌شود و ما باید استقبال کنیم ... ما هم باید فرهنگی را جا بیندازیم که از مشکلات استقبال کنیم و مشکلات همچون عسل برای ما شیرین باشد. خدای ناکرده فرماندهی نگوید خدا کند این جنگ تمام شود و این کشور سر و سامان بگیرد. خدا می‌داند آن روز که جنگ تمام شود. اول گرفتاری ماست. عزت ما در گرو این جنگ است. و الجهاد عز الاسلام. جنگ تمام مشکلات ما را حل کرده است. اگر این جنگ را نداشتیم، خدا می‌داند چقدر مشکل داشتیم و تا روزی که ما این جهاد را داریم، عزت داریم.

خدا نکند روزی از جامعه‌ای جهاد رخت بربندد. آن چیزی که امروز این مملکت را بر بال ملائکه الله نشانده است و به ارتش و سپاه و این مملکت عزت داده، جهاد است.

اگر بندگاه خوبی باشیم که امتحان‌های سنگین و سنگین‌تر بدهیم. توان ما به اندازه‌ای است که به خدا متکی هستیم.

هر اندازه‌ برای خدا کار کنیم، به همان اندازه به قدرت بی‌نهایت متصل هستیم و می‌توانیم کسب قدرت کنیم و پیش برویم و به هر اندازه از خدا، جدا شویم و برای خودمان کار کنیم، اگر امروز خسته نشویم، فردا خسته می‌شویم. این اتصال را بیشتر کنیم و نشانه‌اش این است که همدیگر را بپوشانیم و از یکدیگر حمایت کنیم.»

«در جستجوی روزگار وصل» به اهتمام «محمدقاسم فروغی‌جهرمی» در 416 صفحه تنظیم و توسط «معاونت روابط عمومی و انتشارات سپاه» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار