قالیباف در جمع خبرنگاران:

بزرگراه شهید همدانی توسط ارتش و سپاه ساخته شده است

شهردار تهران گفت: پروژه بزرگراه شهید همدانی توسط قرارگاه سازندگی سپاه و قرارگاه قائم (عج) ارتش ساخته و به بهره‌برداری رسیده و دارای پیوست‌های اجتماعی و محیط زیستی است.
کد خبر: ۲۵۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ - 31July 2017
بزرگراه شهید همدانی توسط ارتش و سپاه ساخته شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه کمک کرد تا مسیرهای حرکتی شمال به جنوب در غرب تهران یعنی جاده قدیم، جاده مخصوص و بزرگراه آزادگان به اتوبان حکیم و شهید همدانی و همچنین اتوبان‌های شهید خرازی و همت اتصال یابد و می‌تواند جریان روانی را در حوزه حمل و نقل در غرب تهران ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: این پروژه 25 کیلومتر کار بزرگراهی داشت که 15 کیلومتر آن بزرگراه شهید همدانی است و 10 دستگاه پل در آن احداث شده و 2.4 کیلومتر نیز تونل دارد. در مجموع بیش از 750 میلیارد تومان هزینه این پروژه شده است.
 
شهردار تصریح کرد: پروژه بزرگراه شهید همدانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه و قرارگاه قائم (عج) ارتش ساخته و به بهره‌برداری رسیده و دارای پیوست‌های اجتماعی و محیط زیستی است؛ به این دلیل که برای ادامه اتوبان باید از پارک چیتگر عبور می‌کردیم که با احداث تونل اجازه ندادیم حتی یک درخت قطع شود.
 
قالیباف افزود: در ساخت بخش‌هایی از این بزرگراه، در عمق منفی یک عمل کردیم تا برای شهرک‌های اطراف آلودگی صوتی نداشته باشد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: تلاش داریم تا پایان دوره مدیریتم در شهرداری، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. خط 8 مترو نیز در هفته آینده افتتاح خواهد شد و خط 6 مترو در مرحله بالای 95 درصد ساخت است که ممکن است در این دوره مدیریتی به اتمام برسد.
 
شهردار تهران عنوان کرد: فاز دوم باغ پرندگان را در حال اجرا داریم که مجموعه‌ای 7 هکتاری است که به صورت محفظه‌ای با تور بسته شده است که این کار، کار بزرگی است و در دنیا دیده خواهد شد؛ این پروژه در هفته آینده افتتاح می‌شود.
 
قالیباف بیان داشت: در منطقه 12 تهران نیز موزه مشاهیر را در حال اجرا داریم که برای ساخت آن یکی از مجموعه‌های قدیمی شهر تهران بازسازی و احیا کردیم که این پروژه هم در چند روز آینده افتتاح می‌شود.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها