قم ۳۵۰ شهید مدافع حرم در مبارزه با تکفیری‌ها تقدیم کرده است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت: قم از آغاز جنگ گروهک‌های تکفیری در سوریه و عراق بالغ‌بر ۳۵۰ شهید مدافع حرم اعم از مردم قم و نیز مهاجران پاکستانی و افغانستانی در قالب سپاه فاطمیون و زینبیون تقدیم انقلاب و جبهه مقاومت کرده است.
کد خبر: ۲۵۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ - 31July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سرهنگ «احمد بیطرفان»، معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم  شامگاه (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج در ستاد سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه قم در زمینه شعر آیینی اظهار داشت: قم مهد علم و شعر در کشور است و ظرفیت قم را این زمینه‌ها بسیار بالا است.

وی برگزاری هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: ظرفیتی که قم در زمینه شعر آیینی دارد یک ظرفیت خاص و ویژه است و بسیاری از شاعران بزرگ عرصه شعر و ادب از قم برخاسته‌اند و حق هم همین است که این جشنواره در قم برگزار شود.

بیطرفان با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به شعر گفت: این توجه خاص رهبر معظم انقلاب به عرصه  شعر و ادب ناشی از تأثیرگذاری این پدیده در انتقال مفید و مناسب مفاهیم در قالبی شیوا و رسا است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم تصریح کرد: عرصه‌ها و محورهای دوره هفتم شعر بسیج شامل عناوینی مانند اهل‌بیت(ع)، انتظار، مقاومت، جهاد و شهادت است که این عناوین بر اساس منطق خاصی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان جایگاه ویژه شهر قم به‌عنوان آشیانه اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) یکی از موضوعات جشنواره شعر بسیج به شمار می‌رود که از همین واقعیت نشات گرفته است، همچنین وجود مسجد مبارک جمکران نیز سبب شده است که محور شعر انتظار نیز از موضوعات جشنواره شعر بسیج قرار بگیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم ادامه داد: قم از آغاز ماجراجوی گروهک‌های تکفیری در سوریه و عراق بالغ‌بر 350 شهید مدافع حرم اعم از مردم قم و نیز مهاجران پاکستانی و افغانستانی در قالب سپاه فاطمیون و زینبیون تقدیم انقلاب و جبهه مقاومت کرده است که شایسته بوده شاعران در زمینه‌های مقاومت، جهاد و شهادت اشعار فاخری در موضوع مجاهدت‌ها به اثر طبع بیاورند.

بیطرفان تأثیرگذاری شعر را در ایجاد روحیه شور و جهاد یادآوری کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از شوق و شور شهدای جنگ تحمیلی به خاطر اشعاری بود که در شب‌های عملیات خوانده می‌شد و این تأثیرگذاری شعر همیشگی است و هیچ‌وقت اشعار این خاصیت خود را از دست نمی‌دهد، بنابراین هر چه قدر که در زمینه‌های جهاد و شهادت شعر سروده شود کم است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار