نشریه آمریکایی:

نباید انتظار داشت ایران برنامه موشکی را متوقف کند

نشنال اینترست نوشت: نباید انتظار داشت ایرانی که خود در گذشته قربانی جنگ شهرها بوده است برنامه موشکی‌اش را متوقف کند.
کد خبر: ۲۵۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 01August 2017
نباید انتظار داشت ایران برنامه موشکی را متوقف کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی تاکید کرد، نباید انتظار داشت ایران برنامه‌ موشکی خود را متوقف نماید.

این نشریه در بخشی از گزارش خود آورده است: لایحه جدید اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی به روشنی مشکل بزرگ کنگره این کشور یعنی استفاده از حربه تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای دیگر جهت بیان مخالفت با آن‌ها را نشان می‌دهد و ابزاری با طراحی ضعیف جهت حصول موفقیت در سیاست خارجی آمریکا است.

این نشریه سپس نوشت: این تحریم‌ها بیش‌ از آن‌که اهداف سیاست خارجی آمریکا را تامین نمایند ابزاری برای منتخبان سیاسی جهت نمایش ناخرسندی‌شان به مخاطبان داخلی از رژیم‌های بیگانه هستند و از آن کمتر به عنوان ابزار اصلی جهت پیشبرد سیاست خارجی استفاده شده است.

نشنال اینترست با اشاره به اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن بر ایران با حربه توسعه برنامه موشکی نوشت: "موشک‌های بالستیک" موضوع بسیاری از گفت‌‌وگوها درباره اعمال تحریم‌های ایران هستند اما انتظاری غیرواقع بینانه است که توقع داشت ایرانی که خود از قربانیان حملات موشکی دولت وقت عراق در جنگ شهرها در دهه 80 میلادی بوده یا هنگامی که برخی رقبای منطقه‌ای را مجهز به موشک‌های بالستیک می‌بیند و در زمینه قدرت هوایی نیز از آن‌ها عقب مانده است، آنگاه توسعه برنامه موشکی‌اش را متوقف کند.

«خبرگزاری فرانسه» نیز روز گذشته در مطلبی با اشاره به توسعه برنامه‌های موشکی ایران نوشت: برنامه موشکی ایران که با وجود مخالفت‌های غرب و انتقاد اسرائیل شتاب گرفته، افتخار زرادخانه نظامی این کشور به حساب می‌آید.

این رسانه غربی با توصیف توان موشکی و تنوع موشک‌های برد کوتاه و متوسط ایران نوشت: پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در برد این موشک‌ها قرار دارند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها