من انقلابی‌ام (30)/ مسئول راهیان‌نور سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راهیان‌نور ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی برای کردستان به وجود آورده است

سرهنگ فرهاد غلامی با اشاره به ظرفیت‌های اعزام زائرین راهیان‌نور به استان کردستان گفت:‌ راهیان‌نور ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی برای کردستان به وجود آورده است.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ - 01August 2017
راهیان‌نور ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی برای کردستان به وجود آورده است

سرهنگ «فرهاد غلامی» مسئول راهیان نور سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب با بیان اینکه راهیان نور به تعبیر رهبر انقلاب یک فناوری و یک عملیات بزرگ فرهنگی است که روز به روز در حال گسترش است، اظهار داشت: راهیان نور حرکتی است که به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند و ما فقط خادم این اتفاق هستیم و شهدا خودشان دعوت کننده‌اند؛ لذا پیشانی همه عملیات‌های فرهنگی نظام، راهیان نور است.

وی خاطر نشان کرد: راهیان‌نور اتفاقی است که از همان دوران دفاع مقدس با حضور خانواده رزمنده‌ها و شهدا اتفاق افتاد و امروز با هدف انتقال ایثارگری‌های آن دوران به نسل جوان ادامه داده می‌شود. شاید ما خودمان، قدر این اتفاق بزرگ فرهنگی را ندانیم اما دنیا به این نتیجه رسیده که اگر ملتی می‌خواهد شرافت دینی داشته باشد فقط می‌تواند در سایه تاسی از فرهنگ دفاع به آن برسد چون عنصر جهاد با تاسی از فرهنگ عاشورا به دفاع مقدس انتقال داده شده است. اگر امروز دشمن برای راهیان‌نور هم نقشه دارد بخاطر عنصر جهاد و شهادت است و به همین خاطر مخالف این حرکت‌های فرهنگی است.

مسئول راهیان‌نور سپاه بیت المقدس استان کردستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج رضا فرزانه گفت: ‌سال گذشته غریب به 350 هزار زائر از 28 استان به مناطق راهیان‌نور کردستان سفر کرده‌اند. در یک پروسه 5 ساله یک میلیون و 450 هزار زائر به استان کردستان سفر داشته‌اند که در بحث اقتصاد مقاومتی، سیاسی و اجتماعی اتفاق خوبی رخ داده است.

سرهنگ غلامی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش داشت کردستان را به عنوان یک استان امنیتی معرفی کند،‌ بیان داشت: مجاهدت‌های مردم کردستان نشان داد این استان یک استان فرهنگی است. هنوز در این استان دَر ایثار و شهادت باز است و ما امسال برای 500 هزار زائر راهیان‌نور سیاست گذاری کرده‎‌‌‌ایم و هر سال ظرفیت‌های اسکان، پذیرایی و یادمان‌ها را بیشتر می‌کنیم. در شهر سنندج ظرفیت اسکان سپاه 2 هزار نفر، مریوان با ظرفیت 400 نفر، شهر بانه نیز با ظرفیت 400 نفری شهید نصراللهی هم‌اکنون آماده پذیرایی و اسکان زائرین هستند و در دزلی نیز محل اسکان تا هفته آینده آماده بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اعزام تا به امروز نزدیک 40 هزار نفر از اقشار مختلف به استان کردستان اعزام شده‌اند و از نیمه ماه جاری نیز شیب اعزام بیشتر می‌شود. در استان کردستان نیز نزدیک 15 هزار نفر به ارتفاعات بازی‌دراز اعزام شدند و در بحث فصل رویش نیز اعزام دانش‌آموزان را به یادمان شهدای گمنام زریوار داشتیم که همراه با ورزش‌ها و کلاس‌های علمی جذاب بوده است.

مسئول راهیان‌نور سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: نقاط یادمان بانه نیز همراه با کلاس‌های آموزشی است و در شهر سنندج یادمان‌های باشگاه افسران و تپه الله اکبر و خانه کُرد میزبان زائرین است. تمام کاروان‌ها در ایام مقارن با دهه کرامت به سمت زیارتگاه خانم هاجر خاتون خواهر حضرت امام رضا (ع) هدایت می‌شوند و به زودی بحث اقشار عمومی و راهیان‌نور خانواده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرهنگ غلامی اظهار داشت: 18 هزار نفر در بحث دانش آموزی تا به امروز به راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام شده‌اند. نخبگان و اندیشمندان امروز مخاطبین اصلی راهیان نور هستند. هفته جاری نیز کاروان‌های حوزه‌های علمیه وارد منطقه می‌شوند. لطف خدا و توفیق الهی است که همه ما را در لباس خادمی برای شهدا آماده کرده است.

وی بیان کرد: در بحث اقتصادی راهیان‌نور در سال گذشته 350 هزار زائر به کردستان آمدند که در مجموع چیزی حدود 2 میلیون نفر بوده که چندین میلیون وعده غذا در استان صرف شده که می‌توان گفت خیلی به اقتصاد کردستان کمک کرده است. جاده کردستان به واسطه راهیان‌نور برای مردم کردستان آماده شد. به برکت خون شهدا امروز مردم کردستان از ظرفیت‌های جدیدی در بحث فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی استفاده می‌کنند.

مسئول راهیان‌نور سپاه بیت المقدس استان کردستان اظهار داشت: امروز کردستان یک ظرفیت عالی در گردشگری راهیان نور است. برکت خون شهدا و لطف آن‌ها امروز شامل حال مردم کردستان شده است. برکت خون شهدا به فضل الهی در کردستان پایان ندارد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار