استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمينی قزوين:

تقابل سياسی و ژئوپلیتیکی دو عرصه رويارويی ايران و عربستان در منطقه است

استاد دانشگاه بين‌المللی امام خمينی استان قزوين با اشاره به دو عرصه تقابل سیاسی و ژئوپلیتیک ایران و عربستان گفت: در سال‌های بعد از جنگ عربستان کوشید تا جلوی ایران بایستد چون هر نگاه و تفکری که از جانب ایران در منطقه به وجود می‌آید کشور و سیاست عربستان را به حاشیه می‌کشاند.
کد خبر: ۲۵۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 01August 2017

به گزارش دفاع پرس از قزوین، محمد آذری در مراسم آگاه‌سازی سیاسی که پیش از ظهر امروز در مسجد حضرت امام خمینی (ره) تیپ 116 شهید صفوی قزوین برگزار شد، به دو عرصه تقابل سیاسی و ژئوپلیتیک ایران و عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه جغرافیایی منطقه، کشورهای سوریه و یمن و در حوزه سیاسی تفکرات شیعی اسلامی ایران مورد اختلاف عربستان هستند زیرا قدرتمندان، کشور عربستان را دچار فرسایش و بحران می‌کنند.

وی به بررسی و تحلیل شرایط منطقه از قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: دو کشور ایران و عربستان در خاورمیانه بازیگر تفکرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قدرت‌های غرب به ویژه آمریکا و اسرائیل بودند اما با ظهور انقلاب اسلامی تمام این معادلات بر هم ریخت و قدرت‌های بزرگ جهان به فکر این افتادند تا کشور‌های خاورمیانه را با جنگ‌های مختلف دچار بحران کنند.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین سیاست عربستاندر مقابل ایران را سیاست مهارکننده برشمرد و ادامه داد: در سال‌های بعد از جنگ، عربستان کوشید تا جلوی ایران بایستد چون هر نگاه و تفکری که از جانب ایران در منطقه به وجود می‌آید کشور و سیاست عربستان را به حاشیه می‌کشاند.

آذری با اشاره تولد داعش و دلیل به وجود آمدن آن در منطقه تصریح کرد: مبنای شکل‌گیری داعش این بود که جلوی تفکرات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را بگیرد و البته این شکل‌گیری از سوی کشورهای ترکیه، آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی مورد حمایت همه‌ جانبه قرار می‌گرفت.

وی از پایان جنگ در سوریه و عراق گفت و خاطرنشان کرد: در حوادث سوریه صلح و سازش هیچ وقت برقرار نمی‌شود مگر با حضور ایران آن هم بر سر میز مذاکره و اگر ایران در مباحث عراق و حلب سوریه دخالت نمی‌کرد مطمئن باشید امروز در شهرهای مختلف ایران با گروهک تروریستی داعش در جنگ بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار