در نشست خبر جشنواره «مسیر عشق» مطرح شد؛

گنابادی: جهان سلطه به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است/ میرعلایی: باید به بحث «نذر فرهنگی» توجه ویژه شود‌

نشست خبری اولین جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق» در حوزه هنری و با حضور مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 01August 2017
گنابادی: جهان سلطه سعی دارد که بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند/ باید به بحث نذر فرهنگی نیز توجه ویژه شود‌به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه ای دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق»، صبح امروز (دوشنبه 10 مرداد ۱۳۹۶) در حوزه هنری با حضور احمدمیرعلایی تهیه کننده، حجت‌الاسلام گنابادی مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی و عشیری رییس حوزه هنری برگزار شد.

گنابادی مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای این جلسه درباره این جشنواره اظهار داشت: جامعه هنری باید در حادثه اربعین و در کنار حضور گسترده مردم حضور جدی داشته باشد. در حادثه عاشورا درس و پیامی نهفته است که پایه گذار قیام علیه باطل است. این قیام در نهاد همه انسان‌های آزاده وجود دارد. گذشته از این تاثیر عزاداری شیعیان بر غیر مسلمانان وجود دارد که همه آنها گردآوری شده است. بخصوص ارامنه که ارادت خاصی به سیدالشهدا علیه السلام دارند.
 
وی در ادامه گفت: اگر ما می‌خواهیم قدمی در اربعین برداریم باید بدانیم همه اجزای اربعین دارای ارزش‌های هنری است. همه مردم به نحوی عرض ارادت به ساحت امام حسین علیه السلام دارند. جهان سلطه سعی دارد که بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کند تا اربعین فراموش شود. هر چقدر اهل بیت به حاشیه بروند دشمن فرصت بسیاری برای دشمن ایجاد می‌کند. اهل سنت در پیاده روی عزادارن امام رضا علیه السلام برای خدمت به شیعیان حضور جدی دارند. ما نباید اجازه دهیم که این وحدت دچار خدشه شود.

میرعلایی دبیر جشنواره مسیر عشق درباره برنامه های این جشنواره بیان داشت: آن چه که باعث شد این جشنواره را ایجاد کنیم بازخورد جهانی آن بود که در رسانه‌های خبری دنیا بایکوت شده است. این راهپیمایی دچار حبس خبری است. این امر یکی از دلایل متولد شدن مسیر عشق است. در این مسیر با توجه به اینکه برائت از مشرکین وجود ندارد با این حال باعث واهمه در دل دشمنان شده است.
 
وی با اشاره به تاثیر معنوی اربعین بیان داشت:  اربعین به نحوی تفسیر قرآن هم هست و از این جهت رسانه‌های دنیا اذهان را نسبت به آن منحرف می‌کنند.
 
میرعلایی درباره محتوای این جشنواره توضیح داد: در این جشنواره بخش محتوایی برای ما بسیار مهم است. ما به دنبال ترویج شعور حسینی هستیم. از سینماگران هم دعوت می‌کنیم در این حرکت حضور داشته باشند. تا این گفتمان برای رسیدن به سینمای دینی تحقق پیدا کند. ما نیازمند این گفتمان هستیم لذا باید اشکلاتی را که در آثار دوستان وجود دارد برطرف کنیم نه اینکه او را در تنگنا قرار دهیم.
 
دبیر جشنواره مسیر عشق گفت: موضوع امام حسین علیه السلام مورد اتفاق همه مذاهب است و سینمای آن هم باید چنین باشد. نذر، اقدام پسندیده‌ای است که همه از آن استفاده می‌کنند. اما باید به بحث نذر فرهنگی نیز توجه ویژه شود‌. همچنین در این جشنواره توجه شایانی به فیلمنامه شده که اخبار آن اعلام خواهد شد. همچنین نشست‌های تخصصی در جشنواره برگزار خواهد شد. که نشست زبان حال در سینما از این موارد است چرا که از این طریق به زبان سینمایی می‌رسیم. ما در بغداد، کربلا، مشهد و سایر شهرهایی که در کشورهای جهان که ارتباط گرفته ایم، نمایش فیلم همزمان خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی جشنواره در پایان گفت: افتتاحیه روز اول آبان ماه خواهد بود. ما در اربعین مراسمی نداریم. تنها مراسم اختتامیه در کربلا برگزار خواهد شد. همه موضوعات جشنواره با محور پیاده روی اربعین و معارف عاشورا، در قالب فیلم بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن در جشنواره پذیرفته خواهد شد.

همچنین در در ادامه این نشست پرچم گنبد حرم امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه السلام به دبیر جشنواره مسیر عشق اهدا شد.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار