من انقلابی‌ام31/ دبیر کنگره 5400 شهید کردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

اعضای کنگره شهدای کردستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند/ تولید 80 عنوان کتاب از شهدای پیشمرگ کرد مسلمان

سرهنگ ابراهیم حسینی با بیان اینکه برای کنگره ملی شهدای کردستان 80 عنوان کتاب چاپ خواهد شد، گفت:‌ تلاش خواهیم کرد تا اعضای کنگره شهدای کردستان به دیدار رهبر انقلاب مشرف شوند.
کد خبر: ۲۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 01August 2017
اعضای کنگره شهدای کردستان به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت/ تولید 80 عنوان کتاب از شهدای پیشمرگ مسلمان

سرهنگ «ابراهیم حسینی» دبیر کنگره 5400 شهید کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، با اشاره به نقش راهیان نور در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: اساسی ترین و اصلی ترین راهبرد دشمن تضعیف روحیه ایثار و شهادت طلبی است. دشمن به دنبال این است که ادبیاتی که ما به وسیله آن به قدرت جهانی تبدیل شدیم را تضعیف کند و جامعه را با روحیه انقلابی‌گری بیگانه کند. حجم کارهایی که دشمنان علیه ما انجام می‌دهند گسترده و کارهایی که ما انجام می‌دهیم کم و ضعیف است و از طرفی نسل جدید تشنه معارف دفاع مقدس است. دفاع مقدس الگویی به تمام معنا و ذخیره‌ای تمام نشدنی است.

وی گفت: راهیان‌نور از زمانی که طراحی شد و به عنوان یک اقدام فرهنگی فاخر در جامعه گسترش پیدا کرد شاهد حضور انسان‌های بی شماری بود که تشنه این معارف بودند. در استان کردستان چند سال گذشته خبری از راهیان‌نور نبود ولی وقتی این حرکت در این استان راه اندازی و زیر ساخت‌های آن مهیا شد سیل عظیمی از جوانان از نقاط مختلف حضور پیدا کردند و حماسه‌های ارزشمند این منطقه را لمس کردند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در استان کردستان 2 حماسه رخ داده است،‌ اظهار داشت: اولین حماسه و نبرد مردم کردستان با رژیم بعث عراق که 220 کیلومتر مرز مشترک با آن‌ها داشتیم بود که رزمندگان این خطه علاوه بر اینکه یک یگان مقتدر شیعه و سنی به نام بیت المقدس در جنوب داشتند در استان کردستان نیز علیه رژیم بعث می‌جنگیدند. رزمندگان این استان در عملیات‌های والفجر 10 علیه دشمن بعثی جنگیدند. در جنوب نیز بچه‌های شیعه و سنی در عملیات والفجر چهار، 9،‌ نصر 1 و کربلای 10 و در عملیات‌های مختلف دیگر حضور داشتند.

دبیر کنگره 5400 شهید کردستان افزود: بچه‌های رزمنده و به ویژه پیشمرگان کرد، 3 روز بعد از انقلاب که گروهک‌های ضد انقلاب شورش کردند با بچه‌های مهاجری که از استان‌های دیگر آمده بودند به تعبیر رهبر انقلاب در یک جهاد خاموش به طور مستمر به مدت 38 سال در حال مبارزه و نبرد هستند. ویژگی راهیان‌نور در این استان این است که از همان دروازه‌های اول استان کردستان تا مرزهای کردستان جای جای این منطقه، نقطه یادمانی و حماسه بچه‌های مهاجر و انصار منطقه کردستان علیه ضد انقلاب و نوکران استکبار است. فداکاری و ایثار رزمندگان در این منطقه باعث شده تا امروز امنیتی پایداری ایجاد شود و کاروان‌های راهیان نور بتوانند در هر نقطه‌ای از استان حضور داشته باشند و با حماسه‌های این منطقه آشنا شوند و ببینند وحدت و انسجام ملی بین شیعه و سنی چگونه در این منطقه ایجاد شده است. برادر شیعه برای حفظ جان سنی جانش را فدا کرده و متقابلاً برادر سنی برای شیعه چنین کاری کرد تا خون شیعه و سنی در کردستان ممزوج شده و وحدت با خونشان پیوند داشته باشد.

وی درباره نقش شهدای پیشمرگ کرد،‌ خاطر نشان کرد: این استان 5400 شهید را در طول انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. امروز در آستانه برگزاری کنگره عظیم و ملی این شهدا هستیم که در سال 1397 برگزار خواهد شد. 1000 شهید از این تعداد مربوط شهدای پیشمرگ است که در اوج غربت جمهوری اسلامی با هجمه ضد انقلاب و استکبار دور وجود با برکت شهید بروجردی جمع شدند تا بتوانند مقابل گروهکی که تفکر مارکسیتی داشتند، مبارزه کنند و به کرمانشاه مهاجرت کردند و سپس به تهران و خدمت آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی دفاع رفتند و طرح پیشمرگان را در خدمت امام خمینی (ره) تصویب کردند. این سازمان در استان کردستان 1000 شهید تقدیم کرد که در سال 1394 نخستین کنگره بزرگ شهدای کرد با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد و این کنگره، نقش پیشمرگان را به دنیا معرفی کرد.

سرهنگ حسینی درباره برنامه‌های کنگره در سال 1397 بیان داشت: کنگره سال 1397 در تمام شهرستان‌ها ستاد شهرستانی دارد و در استان کردستان نیز 28 کمیته دارد که 120 برنامه فرهنگی و هنری را در آن مصوب کرده‌ایم و توسط کمیته‌ها و ستادها در حال اجرا است. جنس برنامه‌های ما از جنس شهداست تا اثرگذاری و ماندکاری بیشتری داشته باشد. این برنامه‌ها در همه 10 شهرستان‌ و اجلاسیه‌های شهرستانی در قالب هنرهای مختلف فیلم و تئاتر پیش‌بینی شده است. فیلم‌های مستندگزارشی و چاپ 80 کتاب از شهدا و نقش مردم کردستان منتشر می‌شود. تندیس شهدا،‌ تندیس مادران شهدا و شهدای اقشار، برنامه‌ریزی شده تا در خیابان‌ها و میادین نصب شود. برنامه‌های هنری‌های تجسمی و شعر نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر کنگره 5400 شهید کردستان ادامه داد: راهیان‌نور در کردستان بخاطر ویژگی‌های خاص خودش بسیار لذت بخش است. زائرینی که از تمام کشور حماسه‌های بچه‌های رزمنده در غربت را ببینند تشنگی بیشتری پیدا می‌کنند. امیدواریم با زیر ساخت‌هایی که در منطقه وجود دارد زائرین در این استان حضور پیدا کنند و نقش مردم کردستان را در دفاع از انقلاب اسلامی ببینند. مردم کردستان،‌ مردمی معتقد و وفادار به نظام بوده و مرزداران امین کشور هستند.

وی تصریح کرد: دیدن این ایثارها خیلی لذت بخش است که امیدواریم زائرین این مناطق را ببینند. کنگره 5400 شهید نماد وفاداری مردم کردستان به جمهوری اسلامی ایران است. باتوجه به اینکه از تمام استان ها در این منطقه نقش آفرینی داشته اند دعوت می کنیم هر کسی آثاری از شهدای بومی و غیر بومی دارد به کنگره ارسال کند تا مورد بهره برداری قرار گیرد تا کنگره عظیم و ملی شهدا را برگزار کنیم.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: درباره مهمانان کنگره ملی 5400 شهید برنامه و تصمیمی گرفته نشده و در حال آماده کردن مراحل ابتدایی مراسم هستیم و برای مهمانان جلسه گزینه‌های مختلفی داریم. رهبر معظم انقلاب آشنایی نزدیک با حماسه‌‌‌های پیشمرگان کرد در کردستان دارند و پیام ایشان به کنگره کردستان یک پیام مهم و تاریخی بود.

دبیر کنگره 5400 شهید کردستان ادامه داد: درباره برگزاری این کنگره برنامه‌هایی برای مشرف شدن به خدمت مقام معظم رهبری وجود دارد. کردستان دارای 67 خانواده سه شهید تا شش شهید است که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار