کوروش زارعی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

راه‌یابی آثار متفاوت دفاع مقدسی به جشنواره تئاتر سوره

دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره گفت: در حوزه تئاتر دفاع مقدس شاهد اتفاقات تازه‌ای هستیم. از همین جهت گام بسیار خوبی در این جشنواره در خصوص آثار دفاع مقدسی برداشته شده است.
کد خبر: ۲۵۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ - 01August 2017
راه‌یابی آثار متفاوت در حوزه دفاع مقدسکوروش زارعی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: در این جشنواره 22 اثر در بخش صحنه‌ای و 13 اثر در بخش خیابانی پذیرفته شده‌ است. شعار امسال جشنواره اخلاق برای همه است و سعی کردیم در مسیر جشنواره حرکت کنیم. همه آثاری هم که به جشنواره راه یافته‌اند به نحوی این محور را در کارهای خود دارند. همچنین سعی شده تئاترهایی تولید شود که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. تئاتر باید برای مردم باشد. قصد این بوده که در مسیر تئاتر، مردمی حرکت کنیم.

وی درباره ویژگی آثار این دوره ادامه داد: مورد دیگر که درباره کارها باید بگویم این است که باید آن را از حالت تک بعدی خارج کنیم. به این معنا که آثاری که از شهرستان‌ها به دست ما می‌رسد متکی به آداب، رسوم و سنن خودشان تولید شده و از زبان و موسیقی ویژه هر شهرستان استفاده کرده باشد. در این جشنواره با تنوع فرهنگ مواجه هستیم که اتفاق خوبی است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در توضیح آثار دفاع مقدسی گفت: آثار دفاع مقدسی که در این دوره به جشنواره راه یافته‌اند، نگاه متفاوتی به جنگ داشتند. این آثار بدون سطحی نگری و شعار زدگی داستان‌های تازه‌ای درباره جنگ ارائه کرده‌اند «سرخ او»، «بینایی»، «جنگل»، «چادری برای نجیمه»، «تراژدی پارک اتابک»، «زنان بالکان» و «پیرمرد بقچه دوچرخه» از آثار دفاع مقدسی این دوره هستند که گام بسیار خوبی در این جشنواره در خصوص آثار دفاع مقدس برداشته شده است.

زارعی درباره تغییر نشست نقد و بررسی آثار گفت: در جشنواره بیست و پنجم ما جلسات معمول نقد و بررسی نداریم. منتقدین آثار را می‌بینند و تصویر و متن نقد آنها در فضای مجازی منتشر خواهد شد که این حرکت تازه‌ای در نوع خود محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار