تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

حفاظت از حدود الهی، وظیفه پرافتخار یگان‌ویژه ناجا است

آیت‌الله «سید محمد سعیدی» گفت: حفاظت از حدود الهی که شرع مقدس تعیین کرده، وظیفه پر افتخاری است که به یگان ویژه ناجا سپرده شده و این مسأله، الزامات خاص خودش را دارد که شامل معرفت و شناخت حدود الهی، پافشاری و پایبندی و ملزم دانستن آن حدود در مرحله عمل و فعالیت در مسیر جلب رضایت خداوند است.
کد خبر: ۲۵۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ - 01August 2017
حفاظت از حدود الهی مدال افتخاری بر جسم و جان نیروی انتظامی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار با سرهنگ «موسی مرتضایی کیا» فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان قم و جمعی از کارکنان این یگان، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت برای مردم که مرید و محب اهل بیت (ع) هستند، یک دهه شادی به حساب می‌آید که در این ایام به زیارت حرم‌های مقدس مشرف می‌شوند، مجالس شادی برپا می‌کنند و التزام خود را به معارف اهل بیت (ع) نشان می‌دهند.

امام جمعه قم افزود: سبک و سیاق شادی و عزاداری در دین اسلام بر اساس اصول خاصی بنا شده است و کسانی‌که که محب اهل بیت (ع) هستند، باید براساس همان اصول و در مسیر درس آموزی و بهره‌گیری از معارف ناب دینی و سیره اولیاء الهی حرکت کنند.

وی افزود: در برخی مواقع، سبک زندگی و تشریفات مناسبت‌های وفات، تولد و ... با رسم اهل بیت (ع) منافات دارد و در دهه کرامت مردم شادبودن و التزام و پای بندی به ولایت را می‌آموزند و سخنرانان نیز پیرامون آن سخن می‌گویند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) همچنین با قدردانی از اقدامات یگان ویژه نیروی انتظامی استان در راستای تأمین امنیت، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم بر جان و جسم نیروهای انتظامی مدال پر افتخاری مبتنی بر آیه‌ای دال بر حفاظت از عدل و فسط نصب کرده و این موضوع، ویژگی شاخص این نیروها می‌باشد، چرا که یگان ویژه حافظان حدود الهی در جامعه هستند.

وی با اشاره به ترویج قساوت و بیرحمی در بین نیروهای مسلح در زمان طاغوت خاطرنشان ساخت: همین بیرحمی ها و دستورهای نابخردانه و خلاف شرع شاه باعث شد تا ارتش به مردم بپیوندد و شعار «ارتش برادر ماست» یکی از شعارهای مطرح و کلیدی دوران انقلاب باشد.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: حفاظت از حدود الهی که شرع مقدس تعیین کرده، وظیفه پر افتخاری است که به یگان ویژه ناجا سپرده شده و این مسأله الزامات خاص خودش را دارد که شامل معرفت و شناخت حدود الهی، پافشاری و پایبندی و ملزم دانستن آن حدود در مرحله عمل و فعالیت در مسیر جلب رضایت خداوند است.

وی خاطرنشان ساخت: برپایی کلاس‌های قرآن و دوره‌های معرفتی در نیروی انتظامی و ارتباط با علما و روحانیون و نیز وجود بهترین فرماندهان در ناجا، از عوامل افزایش بصیرت در نیروها است تا حافظان خوبی برای حدود الهی باشند.

امام جمعه قم افزود: کسانی‌که در این یگان فعالیت می‌کنند، نباید به غیر از خداوند از احدی هراس داشته و خودشان نیز در مرحله عمل تکلیف گرا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار