مجتهدزاده در موسسه فرهنگی جمعیت زنان لبنان:

بانوان لبنانی تماشاچی آشوب فرهنگی و سیاسی ضدحقوق بشری جهان نیستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور در موسسه فرهنگی جمعیت زنان لبنان گفت: بانوان لبنانی با الگوپذیری از تجربه زنان ایرانی نشان دادند که تماشاچی آشوب فرهنگی و سیاسی کینه‌توزان ضد حقوق بشری جهان نیستند.
کد خبر: ۲۵۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ - 01August 2017

بانوان لبنانی تماشاچی آشوب فرهنگی و سیاسی ضدحقوق بشری جهان نیستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز با حضور در جمع اعضای موسسه فرهنگی جمعیت زنان لبنان اظهار داشت: خواهران متدین و فعال سرمایه‌هایی هستند که می‌توانند نظام فرهنگی اجتماعی را متحول کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «مقاومت» گفت: تصویر واقعی زنان کشور ما در بزنگاه‌های رزم سخت دلاورمردان جبهه مقاومت و جنگ نرم دشمن، در دیدگاه رهبری نظام، به مثابه لشکری از فرشتگان بود که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه می‌گذارند و امروز در جمع شما می‌توان اذعان داشت که بانوان لبنانی هم با الگوپذیری از تجربه زنان ایرانی نشان دادند، تماشاچی آشوب فرهنگی و سیاسی کینه توزان ضد حقوق بشری جهان نیستند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: مقاومت همه جانبه زنان مسلمان در جهان و به ویژه در لبنان در عرصه‌های مختلف به جهانیان اثبات کرد که شما هم در شرایط کنونی، در نقش معماران جدید تربیتی و معنوی زهراگونه و زینبی ظاهر شدید و عاشقانه و عالمانه قدم در میدان عمل گذاشتید و همچون زنان ایرانی که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند، شما هم توانستید افتخارآفرین شوید.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: رهبر فرزانه جهان اسلام حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) الگوی نه شرغی و نه غربی زن مسلمان متدین، فهیم و مجاهد را تحت عنوان تعریف جدیدی از «زن» معرفی می‌کنند که تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زنی عفیف، محجبه، شریف و درعین حال در متن و مرکز بود. ایشان همچنین ایفای نقش خانوادگی زنان را بسیار مهم می‌شمارند و تاکید می‌کنند که زن می‌تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و با حضور موثر و مثبت خویش در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدیدی ایجاد کند و عامل فتوحات بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی شما (زنان فرهیخته لبنان) از تجربه زنان در جمهوری اسلامی قطعا به دلیل سبقه درخشان تاریخی آنان است، گفت: حتما می‌دانید که زنان کشور ما فارغ از آداب و سنن و فرهنگ‌های مختلف در موقع اعزام نیروها به جبهه با شور و شوق جشن گرفتند و یا به دعا و نیایش پرداختند. همچنین هنگام بازگشت نیز به استقبال آنها شتافتند و از شهدا تجلیل کردند. زنان کانون خانواده را در خلال غیبت شوهرانشان گرم و با محبت نگه می‌داشتند و همواره نقش حمایت کننده خانواده را در پروسه معنویت و اخلاق بر عهده داشته‌اند.

مجتهدزاده ادامه داد: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به نقش و کارکرد زنان در خانواده و در صحنه‌های فعالیت اجتماعی، سیاسی به عنوان محور تربیت اهمیت و اعتبار داده نشده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس حاضران را به مطالعه تاریخ پرافتخار زنان خرمشهر تشویق و تصریح کرد: اگر مقاومت زنان مدافع خرمشهر ایران و نقش خواهران بسیج و سپاه خرمشهر در بازپس‌گیری آن از سربازان بعثی عراق را مطالعه کنید، آن موقع متوجه می‌شوید که زنان مسلمان ایرانی چگونه با الهام از تعالیم اسلامی، با شجاعت و شهامت وصف‌ناشدنی، در صحنه‌های مختلفی حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند. آنان ازجمله زنانی بودند که در منطقه عملیاتی باقی ماندند و به کارهایی از جمله حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام، کندن سنگر، جابجایی شهدا، رختشویی، تهیه و طبخ غذا برای رزمندگان و... مشغول شدند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار