فیصل المقداد:

جنگ با تروریسم نیاز به «چراغ سبز» احدی ندارد

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه جنگ با تروریسم نیاز به «چراغ سبز» احدی ندارد؛ به نقش رژیم صهیونیستی در ویرانی سوریه، مواضع دوگانه غرب، توطئه «ریاض» علیه ملت فلسطین و جنگ با تروریسم پرداخت.
کد خبر: ۲۵۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ - 01August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «فیصل المقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با العهد تاکید کرد: هماهنگی میان سوریه و مقاومت لبنان هر لحظه‌ برقرار است.

جنگ ضد تروریسم نیاز به چراغ سبز از سوی کسی ندارد و موضوعی مشروع در سطح بین المللی و منطقه‌ای و داخلی لبنان یا سوریه است. افکار عمومی از هر اقدامی ضد تروریسم حمایت می‌کنند به غیر از کشورهایی که مخالف مبارزه ضد تروریسم هستند که این کشورها و مرتبطان به آنها باید تغییر روش دهند زیرا جنبش مبارزه با تروریسم آنها را نشانه خواهد گرفت.

وی درباره نبرد آتی با داعش در ارتفاعات القاع و راس بعلبک لبنان تاکید کرد: باید همه امکانات به ارتش لبنان در صورت ورود به این نبرد داده شود. کسانی که با مقابله ارتش لبنان با تروریسم مخالف هستند همان کسانی هستند که با مبارزه با تروریسم در سوریه مخالفند.

وی اجماع مردمی و عربی حامی مقاومت و اقدامات آن را باعث افتخار دانست و تاکید کرد: همه کشورهای عربی خواهان آن هستند که مقاومت هایی از این قبیل برای غلبه ضد تروریسم اگر نیاز وجود داشته باشد، داشته باشند.

المقداد مواضع میشل عون رئیس جمهور لبنان و اجماع ملی و مردمی که از آن برخوردار است را مورد تمجید قرار داد و از هر هماهنگی در هر سطحی از سوی لبنانی ها برای فعالیت مشترک با سوریه استقبال کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه، حضور خارجی در سوریه را منوط به موافقت دولت این کشور دانست.

وی از نقش اسرائیل در سوریه سخن گفت و آن را در راستای ویرانی سوریه و ریختن خون مردم آن با همکاری برخی رژیم های مرتجع دانست.

المقداد در ادامه اعلام کرد: آمریکا پرونده شیمیایی سوریه را نبسته است و آن را به عنوان برگه ای برای باج گیری از دولت سوریه نگه داشته است. برخی به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت خان شیخون و مخالف اعزام تیم حقیقت یاب به آنجا با امکان آن هستند و این به دلیل ارتباط گروههای تروریستی آنجا با کشورهای حامی تروریست از جمله عربستان، قطر و ترکیه است.

معاون وزیر خارجه سوریه بر وحدت و تمامیت اراضی تاکید کرد: راهکار سیاسی در سوریه فقط از طریق سوریه است.

وی بیان کرد: سوریه هر آنچه در توان داشته است در جنگ با داعش و با هدف آزادسازی موصل ارائه کرده است. تلاش ها برای ممانعت از ارتباط سوری-عراقی به شکست انجامید.

درباره روابط با غرب نیز گفت: فرانسه باید سیاست های شکست خورده اش را در قبال دمشق تغییر دهد به گونه ای که به نفع منافع این کشور باشد نه منافع اسرائیل نه برخی صاحب نفوذها در خلیج فارس و داخل فرانسه که در معرض فشارهای سعودی-صهیونیستی با هدف عدم گشایش با دمشق است. اگر فرانسه سیاستش را تغییر دهد سوریه به بازگشت سفیر فرانسه به دمشق در زمانی که همواره سفارت سوریه در پاریس فعال است، نه نمی گوید.

درباره کمک های بشردوستانه نیز به مواضع دوگانه غرب اشاره کرد و افزود: در حالی که غرب تلاش می کند که قطره ای آب به محاصره شدگان در کفریا و الفوعه نرسد اما در عین حال برای تضمین رسیدن کمکها به گروههای تروریستی زمین و زمان را به هم می زند تا این  گروهها تقویت شوند. غرب دم از حمایت سوری ها می زند و دروغ می گوید.

المقداد درباره انتفاضه مسجد الاقصی نیز گفت: عربستان علیه ملت فلسطین که نقش واقعی آن را برملا کرده است توطئه می کند. مسئولان سعودی به دنبال خاموش کردن قیام ملت فلسطین هستند تا به آنها نرسد و این پس از روشن شدن نقش آنها نزد افکار عمومی درباره ماهیت و نقش آنها برای توطئه علیه مسجد الاقصی و دیگر موضوعات امت اسلامی است.

منبع: افکار نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار