دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

تسلیم شدن «ارتش کماندوهای انقلاب» در برابر ارتش سوریه/ آزادی 3 تن از رزمندگان حزب‌الله از بند تروریست‌ها

تسلیم شدن تعدادی از نیروهای واحد «ارتش کماندوهای انقلاب» (مغاویرالثوره) از تروریست‌های ارتش آزاد در برابر ارتش سوریه و آزادی سه تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان از بند تروریست‌های النصره، از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه است.
کد خبر: ۲۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ - 02August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و متحدانش همچنان ادامه دارد. در این پیشروی‌ها، بویژه در منطقه صحرای سوریه، تعدادی از واحدهای وابسته به گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» خود را به نیروهای ارتش عربی سوریه تسلیم کردند.
 
روزنامه «وزگلیاد» طی گزارشی با اشاره به تصمیم آمریکا در مورد عقب‌نشینی از پایگاه خود در منطقه مرزی «تنف» در مرز سوریه با اردن و عراق، نوشت: نیروهای آمریکایی 24 ساعت به هم‌پیمانان سوری خود فرصت دادند که سلاح‌های خود را در تحویل دهند.
 
پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، عناصر وابسته به یگان موسوم به «کماندوهای انقلاب» (جیش مغاویرالثوره) که از نیروهای وابسته به ارتش آزاد و در این ناحیه مستقر بودند، خود را به همراه سلاح‌هایشان تسلیم ارتش سوریه کردند. نیروهای این یگان از نظامیان سابق ارتش سوریه بودند که ابتدا جزو «ارتش جدید سوریه» و سپس «ارتش فرماندهی انقلاب» از زیرمجموعه‌های ارتش آزاد سوریه به شمار می‌آمدند.  
 
گروهک تروریستی داعش نیز تعدادی از فرماندهان و نیروهای خود را از دست داد. منبع میدانی گروه‌های تروریستی طی خبری اعلام کردند «ابوعثمان المیادینی» مسئول دستگاه «امر به معروف و نهی از منکر» گروهک تروریستی داعش از شهر بوکمال فرار کرد. هیچ یک از مسئولان داعش از مقصد وی اطلاعی ندارد.
 
در پی فرار ابوعثمان، گروهک داعش «أبوخطاب العراقی» را به جانشینی وی منصوب کرد. ابوعثمان پس از فرار «أبولیث الطواطحه» به جانشینی وی انتخاب شده بود. علاوه بر ابوعثمان، تعدادی از تروریست‌های داعش نیز از این گروهک جدا شدند.
 
دلیل این اقدام، تصمیم فرماندهی این گروهک تکفیری برای انتقال آنان به جبهه‌های نبرد با ارتش سوریه در خارج از استان دیرالزور بود. فرار این افراد باعث شد که داعش طی ساعات گذشته اقدام به مراقبت امنیتی شدید و ایجاد گشت‌های بازرسی در سراسر شهر مرزی البوکمال کند.
 
در غرب سوریه نیز جبهه النصره اقدام به شلیک 10 موشک به سمت روستای «قرمص» از توابع منطقه «مصیاف» در جنوب غرب استان حماه کرد. طی این حمله 2 نفر زخمی شدند. این موشک‌ها از مرکز استقرار جبهه النصره در منطقه حوله در شمال غرب استان حمص شلیک شد.
 
خبر دیگر اینکه سه تن از اسرای حزب‌الله لبنان که به اسارت تروریست‌های جبهه‌النصره در آمده بودند،‌ آزاد شدند. «حمد حرب»، «شادی زحیم» و «حسام فقیه» ساعاتی قبل طی عملیات تبادل اسرا میان حزب‌الله و جبهه النصره، با همراهی ژنرال «عباس ابراهیم» رئیس اداره امنیت ملی لبنان و استقبال گسترده مردمی، وارد منطقه «لبوه» در استان مرزی بقاع شدند.
 
تسلیم «ارتش کماندوهای انقلاب» در برابر ارتش سوریه/ فرار یکی از فرماندهان داعش در البوکمال/ آزادی سه تن از رزمندگان حزب‌الله توسط النصره/ درخواست روسیه در مورد گفت‌وگوهای دولت و مخالفان 
همزمان با این تحولات، فرماندهان ارتش سوریه نیز از خطوط درگیری با تروریست‌ها بازدید کردند. سرلشکر «علی عبدالله ایوب» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه طبق دستور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، از یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش سوریه در استان سویدا و تعدادی از واحدهای عملیاتی در استان قنیطره بازدید کرد.
 
سرلشکر ایوب در این بازدید بر اهمیت آمادگی کامل نیروهای مسلح و هوشیاری آنان در دفاع از کشور تأکید کرد.
 
در استان رقه نیز همزمان با درگیری گسترده میان شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد و تروریست‌های داعش، ائتلاف بین‌المللی تحت فرمان آمریکا اقدام به بمباران منطقه «البوسرایا» در شهر رقه کرد. این بمباران به کشته و زخمی شدن بیش از 30 غیرنظامی منجر شد.
 
در عرصه دیپلماسی بین‌الملل، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارج روسیه اعلام کرد که این کشور خواهان حمایت سازمان ملل از انجام گفت‌وگوی مستقیم میان دولت سوریه و معارضان این کشور است.
 
بوگدانف در دیدار با حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه ایران، از سفر «رمزی رمزی» معاون نماینده سازمان ملل در امور سوریه به مسکو برای آماده‌سازی جهت اجلاس آینده سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان خبر داد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار