آیت الله محسنی گرکانی:

شورای امنیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است

رئیس دیوان عالی با اشاره به مسئله غزه گفت: براستی حقوق بین الملل کجاست؟ چرا شورای امنیت و دادگاه لاهه مجمع عمومی سازمان ملل با سکوت معنی دار خود هیچ اقدامی نمی کنند
کد خبر: ۲۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 12August 2014

شورای امنیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره روابط عمومی و تشریفات دیوان عالی کشور،  هیات عمومی کیفری اصراری دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه مورخ 21/5/93 به ریاست آیت الله احمد محسنی گرکانی رئیس  دیوان عالی کشور و با حضور دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه این دیوان تشکیل جلسه داد.

بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید رئیس دیوان عالی کشور در سخنانی گفت: با تشکیل هیات عملی و پژوهشی 7 نفره دیوان عالی کشور پرونده هایی که باید در هیات عمومی دیوان مورد بررسی قرار گیرند روند  خوبی داشته و نتیجه بخش بوده است و امیداوریم من بعد نیز وجود این هیات منشاء خیر و برکت برای نظام قضایی کشور عزیزمان باشد.

 آیت الله گرکانی اضافه کرد: با تلاش قضات محترم دیوان عالی پرونده هایی که از سالهای 90 و 91 و 92 در جلسات  هیات عمومی اصراری کیفری و حقوقی و وحدت رویه مطرح و منتج به نتیجه شده اند قابل توجه است. لذا از زحمات قضات محترم تقدیر و تشکر می کنم و امیداورم خداوند به همه عزیزان توفیق روزافزون عطا فرماید.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله منصب قضا اشاره و عنوان کرد: سمت و منصب موهبتی است که خداوند به بعضی از بندگان خود عطا می کند مثل منصب بعضی از پیامبران و بعنوان مثال به حضرت داود نبی (ع) خداوند متعال دو سمت و منصب را عطا نموده اند.

اول نماینده حضرت حق در کره زمین دوم منصب قضا و حکم کردن به حق در بین مردم.

وی ادامه داد: خدای تبارک و تعالی  ملاک و معیار سلامت جامعه را قوه قضائیه معرفی کرده که همان حکم به حق است اگر دستگاه قضا سالم، عادل و عامل به عدل و مقررات قضاء اسلامی باشد، تمام دستگاههای اجرائی و قانونی کشور و جامعه اصلاح خواهد شد هنگامی که هر نهاد و سازمانی از مجموعه حکومتی بداند و باور کند که کارهای آنها زیر ذره بین است و به کوچکترین جرم و تخلف نیز رسیدگی می گردد، خود را با قانون وفق می دهد و پیشگیری از جرم محقق خواهد شد و قطعاً آمار جرایم کاهش می یابد و زندگی مردم با آرامش و امنیت پویا و با نشاط جریان پیدا می کند.

رئیس  دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: جامعه پویا بدون دستگاه قضایی سالم و قدرتمند نمی تواند به اصلاح امور اجتماع بپردازد و با فساد اداری و اخلاقی و اقتصادی مبارزه کند دستگاه قضا باید عزم جدی از خود نشان دهد تا مفسدان و جنایت کاران حاشیه امن نداشته باشند.

وی یادآوری چند نکته را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: اجتماع مردان و زنان در ادارات را نمی دانیم از چه زمانی شکل گرفته است و از هر زمانی که بوده مورد انتقاد و اشکال مراجع دینی بوده و هست، شورای انقلاب فرهنگی در سال 1384 مسئله عفاف و حجاب را تصویب کرد و شورای فرهنگ عمومی متولی عملیاتی کردن مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بود. به هر دلیل دستور موکد قرآنی در مسئله حجاب در مورد اختلاط زنان و مردان در زیر یک سقف  مراعات و عملی نشد اگر یک مسئولی از مسئولین کشور تفکیک جنسیتی را مطرح کرد همه کسانی که درد دین و غیرت دینی دارند باید از مسئله حجاب و عفاف پشتیبانی و حمایت کنند.

آیت الله گرکانی با مطرح کردن این موضوع که بعضی از روزنامه ها عنوان کردند ((حضور زنان در کنار مردان در چارچوب های رسمی و شرعی است)) بیان داشت: اگراین عده پایبندی به اسلام ناب محمّدی دارند از مراجع عظام تقلید سوال کنند تا این ابهام برایشان رفع شود.

رئیس دیوان عالی در خاتمه به مسئله غزه اشاره کرده و گفت: ملت های آزاده در کشورهای مختلف از استقامت و وفاداری مردم فلسطین به ویژه مقاومت مردم مظلوم غزه با اظهار انزجار و بیزاری از رژیم  جعلی و خونخوار و کودک کش صیهونیستی پشتیبانی کردند روی سخن به کنوانسیون حقوق بین الملل است .براستی حقوق بین الملل کجاست؟ چرا شورای امنیت و دادگاه لاهه مجمع عمومی سازمان ملل با سکوت معنی دار خود هیچ اقدامی نمی کنند و از مردم مظلوم و کشتار بی رحمانه کودکان بی گناه دفاع نمی کنند؟ در حمله های وحشیانه ضد انسانی صهیونیستی با بمباران کودکان و زنان و سالمندان غزه را به آتش خون کشیدند و سوزاندند مدعیان حقوق بشر دم فرو بستند صدایشان هم در نیامد و شیوخ مرتجع کشورهای عربی با سکوت مرگبار خود نظاره گر مردم مظلوم غزه که در آتش و خون سوختند هستند،اینان اخوت اسلامی و غیرت دینی عربی را به فراموش سپردند.

لازم به ذکر است رئیس دیوان عالی کشور در ابتدای سخنان خود اعلام داشت: ماه شوال دارای مناسبت های ویژه ای است مثل ارتحال آیت الله بروجردی و سالگرد شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی که این ایام را به ملت مسلمان  ایران اسلامی تسلیت می گوییم و امیداواریم رهروان واقعی این بزرگان باشیم.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار