احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی در رقه

با پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر رقه، نگرانی‌ها از احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی در این شهر افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 02August 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از راشا تودی، فعالان سوری گزارش دادند که داعش در شهر رقه سلاح شیمیایی در اختیار دارد و می‌خواهد در صورت پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند، از این سلاح استفاده کند.

بر اساس این خبر اطلاعات به دست آمده نگرانی‌های زیادی درباره زندگی هزاران غیرنظامی سوری که از ساکنان این شهر هستند، ایجاد شده است. شهر رقه که مرکز تروریست‌های داعش به شمار می‌رود در مدت زمان اخیر به صورت پیاپی مورد هدف جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش قرار گرفته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه هم موفق شده‌اند در 2 روز گذشته اغلب بخش‌های جنوبی شهر را آزاد کنند. این در حالی است که شمار زیادی از غیر نظامیان سوری در عملیات‌های هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش کشته شده‌اند، جنگنده‌های ائتلاف در تازه‌ترین جنایات خود، حومه شرقی دیرالزور را بمباران کردند و در این حمله دست‌کم 60 غیر نظامی کشته شدند.

سازمان‌های حقوق بشری زیادی به آمریکا نسبت به شمار بالای تلفات غیرنظامی در عملیات‌هایش در سوریه هشدار داده‌اند و از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار