برگزاری جشنواره فرهنگی و ادبی دفاع مقدس در مدارس خوزستان

برگزاری جشنواره فرهنگی و ادبی دفاع مقدس بین مدارس استان خوزستان، مورد تصویب اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۲۵۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ - 02August 2017
برگزاری جشنواره فرهنگی و ادبی دفاع مقدس در مدارس خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، طی برگزاری جلسه‌ای میان اداره کل آموزش و پرورش و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، مقرر شد که جشنواره‌ای در سراسر استان خوزستان در چند رشته فرهنگی و هنری با رویکرد دفاع مقدس بین تمام ادارات و مدارس شهرستان‌ها برگزار و در برنامه‌ای مشترک از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شود و همچنین آثار برتر نیز منتشر شوند. 

در این جلسه که صبح امروز (چهارشنبه) با حضور معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس، نقش برجسته و ویژه‌ای داشت که ضرورت دارد برای ماندگاری این نقش برجسته برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس رزمندگان و پرسنل آموزش و پرورش تصریح کرد: نسل آینده باید بداند که فرهنگی و معلم خوزستانی چگونه در کنار در دست داشتن گچ و قلم، سلاح در دست می‌گرفت و مبارزه می‌کرد.

در ادامه این جلسه، «مهدی رفیعی» معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس در مدارس، اظهار داشت: بسیاری از مدارس ما در دوران دفاع مقدس مورد تهاجم و بمباران رژیم بعث قرار گرفتند و معلمان و دانش آموزان زیادی از این استان به فیض شهادت نائل آمدند که از جمله می‌توان به بمباران مدرسه «پیروز» بهبهان اشاره داشت که در حمله‌ای هوایی، بیش از 70 نفر از معلمان و محصلان ما در آنجا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار