توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز صورت گرفت؛

تجلیل از والدین سردار شهید حاج «شعبان نصیری» + تصاویر

سردار «ابوالفضل اسلامی» به همراه جمعی از همکاران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، به دیدار والدین سردار شهید «شعبان نصیری» رفتند و از مقام شامخ وی و خانواده‌اش تقدیر و تجلیل کردند.
کد خبر: ۲۵۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 02August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، صبح امروز (چهارشنبه) به همراه جمعی از همکاران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، به دیدار والدین سردار شهید «شعبان نصیری» رفتند و از مقام شامخ این شهید والامقام و خانواده بزرگوارش تقدیر و تجلیل کردند.

در این دیدار صمیمانه، خاطراتی از دلاوری‌های شهید نصیری توسط همرزمانش بازگو شد.

سردار شهید حاج «شعبان نصیری» در 1 فروردین سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود. وی از بنیان‌گذاران سازمان بدر و از اعضا و بنیان‌گذاران سپاه کرج بود. شعبان نصیری در سال ۱۳۶۰ و در سال ۲۳ سالگی ازدواج کرد که حاصل آن ۴ فرزند بود.

با آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 وارد جبهه‌های نبرد شد. وی در این مدت سمت‌هایی همچون جانشین فرمانده گردان امام سجاد (ع) و جانشین فرمانده گردان حضرت علی اکبر (ع) از لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را برعهده داشت.

سردار نصیری در قرارگاه فوق سری «نصرت» حضوری فعال داشت و فعالیت‌های گوناگونی را در کنار فرماندهان این قرارگاه از جمله شهید «محمد باقری» و شهید «علی هاشمی» انجام می‌داد. وی از نیروهای تحت امر شهید «اسماعیل دقایقی» بود. مدتی بعد رئیس ستاد لشکر ۹ بدر شد.

وی در سال ۱۳۹۰ عازم «موگادیشو» شد و در سوریه، عراق و لبنان حضوری موثر داشت.

سردار شهید حاج شعبان نصیری ۵ خردادماه سال ۱۳۹۶ در حین عملیات در غرب موصل به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) تهران در کنار دوستانش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها