در آستانه میلاد ثامن الحجج(ع)؛

همایش بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح استان قم برگزار شد

در آستانه میلاد ثامن الحجج (ع) همایش بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح استان قم، شب گذشته (چهارشنبه) در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 03August 2017
همایش بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در همایش بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح استان قم که به همت اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان و با حضور 53 نخبه بازنشسته از سپاه، ناجا، ودجا و آجا به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد، حجت‌الاسلام عطایی مسئول امور روحانیون بازنشسته نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان این نکته که ماه ذی‌القعده متعلق به ثامن الحجج (ع) می‌باشد، اظهار داشت: بزرگان ما با معرفت بالایی که نسبت به امام رضا (ع) دارند، با زیارت ایشان، قدرت معنوی عجیبی می‌گیرند و هر چه معرفت بیشتر باشد، آن قدرت هم فزونتر است.

وی با اشاره به اینکه اعمال دو اثر تکلیفی و وضعی دارند، خاطرنشان ساخت: اگر نبود توکل مردم به خداوند و صدق وعده های الهی، امروز در این سطح از موفقیت و پیروزی قرار نداشتیم.

عطایی با یادآوری نکاتی از نصرت الهی در جنگ‌های زمان پیامبر (ص) افزود: دلخوش بودن به وعده‌های الهی انسان را متحول می کند کما اینکه زیارت امام رضا (ع) و عنایت ایشان خیلی از گره‌های زمان جنگ را باز می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به خوش بین بودن به وعده‌های خداوند تاکید بسیار دارند، گفت: امروز که پنجه در پنجه استکبار قرار داریم، باید دلگرم به وعده‌های حق باشیم کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز همچون کوه در برابر دشمنان ایستاده‌اند و لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیند.

در ادامه این همایش «محمد محمدرضایی» رئیس بنیاد نخبگان استان قم و مشاور استاندار در امور دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت جذب و آشنایی نخبگان، ابراز داشت: نخبگان نیروهای مسلح از همان زمان که برای دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی جان شان را در کف دست نهادند، نخبه بودند و این نخبگی اکنون که موضوع حرکت جهادی در عرصه خودکفایی مطرح است، همچنان در آنان متبلور می‌باشد.

وی با درخواست از نخبگان نیروهای مسلح جهت حضور در بنیاد نخبگان استان، تصریح کرد: نخبگی از نعمت‌های الهی است و شما حتما باید در جامعه به عنوان الگو برای جوانان مطرح شوید.

در این همایش، چهار تن از نخبگان به نام‌های «علی عباسی اسفهرود» جانباز بازنشسته ناجا و هنرمند کشوری در زمینه حکاکی ادعیه و قرآن روی بزرگترین کوزه‌های سفالی جهان، «مجید کرمیانی» بازنشسته سپاه و کارآفرین نمونه عرصه اقتصاد مقاومتی، دارای پنجمین مزرعه بزرگ شترمرغ در کشور و فعال نمونه در پرورش شترمرغ، «مجید رشیدالاسلامی» بازنشسته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کارآفرین برتر، موفق در زمینه ایجاد مرکز خدمات درمانی، راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و تولید تیرچه‌های صنعتی برای اولین بار در قم، «مسعود عربشاهی» بازنشسته ارتش از لشکر 16 زرهی قزوین، رئیس نظامی دامپزشکی استان قم و نایب رئیس نظام دامپزشکی کشور و موفق در زمینه تولید مثل دام‌های بزرگ، به شرح فعالیت‌ها و ارائه تجربیات و علل انتخاب خود به عنوان نخبه پرداختند.

برگزاری مسابقات حضوری، قرعه‌کشی اهدای تسهیلات به 8 نفر و پخش کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری درباره نخبگان و همچنین میلاد امام رضا (ع)، بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

همایش مزبور با حضور «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «محمد قراباغی» مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان قم، «ولی‌الله تقی آغدیر» مشاور استاندار قم در امور ایثارگران، «مسعود اقدسی» رئیس امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم و مسئولان کانون‌های بازنشستگی و روسای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان برگزار شد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار