من انقلابی‌ام32/ مدیر عامل هلال احمر کردستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایجاد پایگاه‌های مستقر و سیار هلال احمر در جاده‌ها و یادمان‌های راهیان‌نور/ آماده ارئه خدمات هوایی به زائرین مناطق عملیاتی هستیم

حسن خدابنده‌لو با اشاره به خدمات هلال احمر استان کردستان به زائرین راهیان نور غرب و شمال غرب کشور، گفت:‌ هلال احمر کردستان با ایجاد پایگاه‌های مستقر و سیار هلال احمر در جاده‌ها و یادمان‌های راهیان نور آماده خدمات رسانی به زائرین است.
کد خبر: ۲۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ - 03August 2017
ایجاد پایگاه‌های مستقر و سیار حلال احمر در جاده‌ها و یادمان‌های راهیان‌نور/ آمادگی خدمات هوایی به زائرین کردستان

«حسن خدابنده لو» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب ضمن تشکر از ستاد راهیان نور کشور به منظور اقدامات موثر فرهنگی راهیان نور در استان کردستان، اظهار داشت:‌ راهیان نور یک اتفاق فرهنگی بزرگ است که بعد از سال‌ها فراموشی خوشبختانه در کردستان و استان‌های غرب و شمال غرب راه اندازی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه کردستان در سال‌های دفاع مقدس درگیر 2 جنگ بوده است، گفت:‌ مردم ما در کردستان سال‌ها درگیر 2 جنگ داخلی و مبارزه با رژیم بعث عراق بودند که تعداد زیادی شهید و جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: راهیان نور یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که باید دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به آن کمک کنند. هلال احمر یک سازمان عام المنفعه است که کارها و خدمات آن برای نیازمندان است. چند سال گذشته که بحث راهیان نور در کردستان راه اندازی شد هلال احمر فعالیت‌های زیادی را برای پوشش دهی این رویداد انجام داده است. شاید آنچه دلمان می‌خواست درباره راهیان نور به طور کامل صورت نگرفته اما تلاش‌های بسیاری در بحث خدمات بهداشتی تا به امروز صورت گرفته است.

خدابنده لو درباره نوع خدمات هلال احمر به زائرین راهیان نور عنوان کرد: همکاران امدادگر ما از آغاز اردوهای راهیان نور تا آخرین روز آن، با حضور در یادمان‌های استان کردستان با آمبولانس و تجهیزات پزشکی، خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود:‌ امدادگران هلال احمر در سال جاری در 2 یادمان دریاچه زریوار مریوان و سیرانبد شهرستان قروه صبح تا عصر در محل یادمان حضور مستمر دارند و به زائرین خدمات می‌دهند. خوشبختانه تا به این لحظه هیچ مشکل در یادمان‌های دفاع مقدس و جاده‌ها برای زائرین راهیان نور کردستان نداشته‌ایم. همچنین پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در مناطق مریوان،‌ سنندج و بانه مستقر هستند و برای ارائه دادن خدمات با دقت بیشتر به زائرین راهیان نور در مسیر جاده‌ها هماهنگ هستند و چندین پایگاه سیار نیز برای ارائه خدمات در کمترین زمان آماده به کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز زیرساخت هایی مناسب برای حضور زائرین راهیان نور در کردستان آماده است، خاطرنشان کرد: امدادرسانی هوایی یکی دیگر از خدمات هلال احمر است که در صورت نیاز آماده خدمات رسانی به زائرین محترم خواهد بود.

خدابنده لو همچنین از اعزام اعضای هلال احمر به مناطق راهیان نور خبر داد و گفت:‌ هر ساله اعضای هلال احمر به مناطق غرب و جنوبی راهیان نور اعزام می‌شوند تا رشادت‌های کسانی که 8 سال با کمترین امکانات در برابر استکبار ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک مقدس کشورمان در تصرف دشمن بماند را مشاهده کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: روزگاری تردد در سطح جاده‌های استان کردستان به دلیل عدم امنیت فقط صبح تا ظهر بود اما امروز در هر زمانی از شبانه‌روز به برکت خون شهدا هر ساعت که مسافری در این مسیرها باشد بدون دغدغه می‌تواند به مسیر ادامه دهد و این امنیت به برکت همین مجاهدت‌ها به ثمر رسیده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها