رحمانی فضلی در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور:

برگزاری انتخابات تبلور اراده ملت است

وزیر کشور در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: در انتخابات دوازدهم 42 میلیون نفر شرکت کردند که این نشان‌دهنده اراده ملت در برگزاری انتخابات است.
کد خبر: ۲۵۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 03August 2017
برگزاری انتخابات تبلور اراده ملت است
به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور صبح امروز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم با ارائه گزارشی از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برگزاری انتخابات تبلور اراده ملت است. یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب که در ادبیات سیاسی که دریچه ای جدید برای جهان گشود، حاکمیت مردم‌سالاری دینی برای کشور است، که با آرمان‌های آمام و آموزه های اسلام به ثمر رسید.
 
وی ادامه داد: انتخابات دوازدهم یکی از مهمترین حماسه های سیاسی کشور بود. در این انتخابات از لحاظ مولفه های سیاست خارجی امنیت داخلی و سیاسی نیاز بود که مردم بیش از هر زمان دیگر حضور داشته باشند.
 
وزیر کشور افزود: حضور 42 میلیون نفر پای صندوق رای نشان‌دهنده اعتقاد مردم به آرمان های انقلاب و اشتیاقشان برای تعیین سرنوشت کشور بود و این مشارکت در انتخابات اخیر تاثیر مهمی در تعیین رویکرد جهانم با ایران داشته است.
 
رحمانی فضلی عنوان کرد: وزارت کشور به‌عنوان متولی برگزاری انتخابات به تأسی از مقام معظم رهبری و رعایت مُرّ قانون، انتخاباتی قانونمند را با صیانت از آرای مردم و هماهنگی و تعامل سازنده با شورای نگهبان و با تلاش ستاد انتخابات، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دستگاه‌های نظامی و همراهی رسانه‌ها برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برای امن بودن انتخابات، ستاد امنیت با حضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی تشکیل شد، افزود: امنیت کامل انتخابات آن هم در شرایطی که کشورهای منطقه با بحران و ناامنی مواجه بودند و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای برهم زدن انتخابات فروگذار نکردند، تامین شد. 
 
وزیر کشور تاکید کرد: ملت ایران با حضور در انتخابات در شرایط حساس کشور، دشمنان را مایوس و ناامید ساخت.

رحمانی فضلی گفت: در این دوره سه دوره انتخابات به صورت همزمان برگزار شد. هر یک از انتخابات باید با قانون خاص خود برگزار می‌شد؛ لذا تدارک و انجام هماهنگی کامل از ضروریات این کار بود و تلاش شد همه احکام و فرآیندهای مربوط، در زمان خود انجام شود.

وی افزود: به منظور اطمینان‌بخشی به مردم و صیانت کامل از آرا، در تمام تعرفه‌های سه انتخابات بیش از 10 شاخص امنیتی و انتظامی طراحی و اجرا شد، که پنج شاخص آن برای اولین بار پیش‌بینی شد.
 
وزیر کشور بیان کرد: در این دوره از انتخابات در هیچ‌یک از شهرستان‌ها و استان‌ها در هیچ مرحله‌ای باکمبود تعرفه مواجه نشدیم. 
 

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: برای برگزاری تبلیغات قانونی، تعداد 1788 همایش و گردهمایی سیاسی و تبلیغاتی در زمان تبلیغات برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات در هر 87 ثانیه، از یک نفر رای گیری به عمل آمده است، اما در سال 92 شاهد رای‌گیری در هر 92 ثانیه بودیم.

وزیر کشور گفت: در این دوره از انتخابات شاهد مشارکت 73 درصدی مردم بودیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در بررسی خود از طریق رسیدگی به گزارشات و بررسی میدانی صحت و قانونی بودن فرآیند انتخابات را در سطح کشور بدون باطل کردن یک صندوق رای تایید کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار