یادواره 94 شهید معادن زغال‌سنگ شاهرود برگزار شد

بیست و دومین یادواره 94 شهید والامقام معادن زغال‌سنگ البرز شرقی، با حضور مسئولان و جمع زیادی از مردم این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ - 03August 2017

یادواره 94 شهید معادن ذغالسنگ البرز شرقی در شاهرودبه گزارش دفاع پرس از سمنان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم که در محل شرکت زغالسنگ البرز شرقی شاهرود برگزار شد، ضمن بیان احادیثی در باب ارزش جهاد در راه خدا و اهمیت شهید وشهادت، اظهار کرد: شهادت در راه خدا، به قدری حائز اهمیت است که در روایت، اجر کارهای عظیم، مانند اجر "شهادت در راه خداوند" معرفی شده است که اگر ما به آن کارها عمل کنیم، مجاهد در راه خدا می‌شویم.

حجت‌الاسلام محمود شکری، با اشاره به اینکه دو جریان حق و باطل، همواره در طول تاریخ در مقابل یکدیگر هستند و هر کدام از این دو، اعوان و انصاری دارند و نوع جنگها متفاوت است؛ تصریح کرد: یک روز جهاد، جهاد نظامی و دفاع از مرزهای این نظام مقدس بود.

وی افزود: امروز هم نقطه مقابل حق وجود دارد، اما جهاد به جای لباس نظامی، لباس فرهنگی پوشیده است.

شکری با اشاره به اهمیت انجام کار جهادی برای پیشرفت روز افزون کشور گفت: امروزه، بستر جهاد فراهم و عرصه جهاد فرهنگی است.

وی، اذعان کرد: حمله نظامی، درتوان دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ چرا که آنها به تجربه دیدند که اگر بخواهند با ارزش‌های ما مخالفت کنند، دنیایشان به خطر خواهد افتاد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با اشاره به ارتش دندان مسلح غاصب که از تمایم نقاط دنیا پشتیبانی می‌شود، اعلام کرد: نمونه‌ای از ایستادگی را که ریشه در انقلاب اسلامی دارد در مقاومت مردم غزه مشاهده می‌کنید و اینها اثرخون پاک شهیدان ما است.

شکری پیام حضور مردم در یادواره و بزرگداشت شهدا را حب و علاقمندی مردم به شهدا دانست و افزود: آحاد مردم به شهدا علاقه‌مندند اما ابراز محبت، به تنهایی کافی نیست و باید گام‌های عملی در مسیر شهدا برداریم.

وی بیان کرد: در مسیر محبت این شهیدان شاهد، صادق باشیم و صداقت در حب و بغض باید در رفتار و کردار ما، عمل به سنت و سیره شهدا خود را نشان دهد و این یکی از ویژگی های شهدا است.

شکری اخلاص در عمل را از جمله ویژگی‌های شاخص شهدا دانست و گفت: این خصوصیت در شهدا بود و این چهره‌ها را ماندگار و این شخصیت‌ها را وجه‌الله کرد، چون هرکس وجه‌الله شود ماندگار است.

وی افزود: شهدا و امام راحل وجه‌الله هستند و تا قیام قیامت نام و یاد امام و شهدا خواهد ماند و کسانی که می‌خواند رهرو شهدا باشند و به سیره شان عمل کنند، هرکار مثبتی را خالصانه انجام دهند چرا که کار با خلوص نیت، برای خدا می‌ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، مهم ترین نکته در عمل به سیره شهدا را ولایتمداری و مسیر ترسیم شده توسط شهدا را ولایت دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما در جریانی که شهدا ترسیم کردند، قرار بگیریم، قرار گرفتن در جریان شهدا انسان را عاقبت به خیر می‌کند و باید در هر مقام و جایگاهی که هستیم، در مسیر شهدا قدم برداریم.

مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود، نیز در این مراسم عنوان کرد: شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی با تقدیم 94 شهید والامقام، سهمی افتخار آفرین در سیر تکاملی در عرصه فرهنگ و اقتصاد داشته است.

حسین ربیعی‌نژاد افزود: شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در سالی که مقام عظمای ولایت آن را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نام نهادند، نسبت به برگزاری این یادواره شهدا مانند سال‌های قبل اقدام کرد.

به گزارش دفاع پرس؛ این یادواره با حضور علی مرزبان، جانشین مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار و جمع کثیری از مردم و مسئولان شهرستان شاهرود؛ به همت پایگاه مقاومت مالک اشتر این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها