وقتی حملات مقاومت به تل‌آویو نزدیک شد

در بیست‌وچهارمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ٣٣ روزه، مقاومت در واکنش به جنایت‌هاى رژیم صهیونیستی دایره حملات خود را تا نزدیکى تل آویو گسترش داد.
کد خبر: ۲۵۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ - 04August 2017
وقتی حملات مقاومت به تل‌آویو نزدیک شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در بیست و چهارمین روز از جنگ 33 روزه نیروهای مقاومت در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستى در حق غیر نظامیان لبنانی دایره اهداف خود را در فلسطین اشغالى گسترش دادند و شهرک الخضیره در نزدیکی تل آویو را هدف قرار دادند.

در این شرایط رژیم صهیونیستى که از نظر نظامی درتمام جبهه ها شکست خورده بود در جبران این شکستها در حق کشاورزان سورى در شهرک القاع لبنان مرتکب جنایت شد.

در روز چهارم اوت 2006 (روز بیست و چهارم جنگ) رژیم صهیونیستی جنایت دیگری را در پرونده سیاه خود ثبت کرد.

در آن روز جنگنده های صهیونیستی شهرک قاع الریم در بقاع لبنان را هدف قرار داده و یک مجتمع محصولات کشاورزی را هدف قرار داد که در جریان آن 34 کارگر از اتباع سوری به شهادت رسیدند و سه نفر نیز مجروح شدند.

در شهرک الطیبة نیز جنگنده های اسرائیلی به یک منزل مسکونى را که 17 نفر از کسانى که نتوانسته بودند به بیرون از شهرک بروند، در آن حضور داشتند حمله کردند.

در این حمله هفت نفر به شهادت رسیدند و بقیه افراد این مجتمع مجروح شدند.

نیروهاى اشغالگر در ادامه تخریب پل هاى ارتباطى پل هاى شمال به ویژه پل هاى ارتباطى این منطقه با بیروت از جمله پل غزیر و کازینو را منهدم کردند که در جریان این حملات نیز چهار نفر شهید و 6 نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین جنگنده هاى اسرائیلى مراکز تربیتی و اموزشی از جمله انبار وابسته به مجتمع فرهنگی امام صدر را هدف قرار دادند که در ان لباس و وسایل اهدایی مردم نگهدارى می شد.

حمله به مرکز ناشنوایان و نابینایان و بمباران مجتمع فرهنگى سید الاوصیاء در برج البراجنة از دیگر جنایت هاى این رژیم بود.

مقاومت نیز دایره آتش خود را گسترش داد و شهرک الخضیره در فاصله 25 کیلومترى تل اویو را با سه موشک هدف قرار داد.

نیروهاى مقاومت پایگاه مرکزی نیروى هواى اسرائیل را در شهرک رانان دیوید و نیز مرکز فرماندهى زرهى یوهنتان و پایگاه یوآف را در جولان زیر آتش گرفت.

نیروهاى مقاومت راه نیروهاى اسرائیلى که از چند محور سخت در تلاش براى نفوذ به داخل لبنان بودند، سد کرده و هفت دستگاه تانک مرکاوا را منهدم کردند.

در این میان دشمن اسراییلى به هلاکت یک افسر و دو سرباز و مجروح شدن چهار نفر دیگر در درگیری هاى نزدیک شهرک مرکبا اعتراف کرد.

همچنین رزمندگان مقاومت راه نفوذ نیروهای اسراییلی از شهرک افیفم به سمت مارون الرأس را سد کردند و یک تانک آنان را نیز منهدم کردند.

در سطح سیاسی نیز وزیر خارجه امریکا، کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل را به دلیل انتقاد از اسرائیل مورد سرزنش قرار داد.

مجله نیواستایتسمان انگلیس فاش کرد که نخست وزیر انگلیس شریک جنایت هاى اسرائیل است و اسرائیل نیز پیش از حمله به روستاهاى جنوبى لبنان، جرج بوش را از این موضوع مطلع کرده بود و آمریکا نیز انگلیس را در جریان این موضوع قرار داده بود.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار