ولایتی:

سهم جدی در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنیم/ آمریکایی‌ها حق بازدید از مراکز نظامی را ندارند

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی می‌کنیم سهم جدی در اقتصاد دانش‌بنیان و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، چون این تنها راه حفظ استقلال و پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۲۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ - 05August 2017
سهم جدی در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنیم/ آمریکایی‌ها حق بازدید از مراکز نظامی را ندارندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی روز جمعه و در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان این دانشگاه در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن که در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بنده هم این موفقیت را به همه ملت ایران و به ویژه مقام معظم رهبری که همواره بر علم و فناوری تاکید داشتند، تبریک می‌گویم و امیدواریم همواره شاهد موفقیت‌های فرزندان این خاک و آب در عرصه علم و فناوری باشیم.

وی ادامه داد: ربوکاپ بین‌المللی یک جام جهانی برای ربات‌ها و از تمام کشورهاست که در آن شرکت می‌کنند و اینکه در بین قریب به 50 کشور جهان ایران مقام دوم را به لحاظ تعداد مدال‌ها کسب کرده است، جای افتخار است. اما قطعا ظرفیت مردم ایران و دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی با توجه به استعداد خدادادی که مردم ایران دارند، استحقاق بیشتری دارند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، برای جذب نخبگان بودجه‌ای را اختصاص داده‌ایم و خواهیم داد تا کسانی را که با استعداد ویژه هستند و آینده درخشانی دارند، ابتدا در دانشگاه آزاد و سپس در سایر دانشگاه‌ها بورس می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم تا آینده‌سازان علم و فناوری کشور را پرورش دهیم، این افراد را طی یک آیین‌نامه به عنوان بورسیه انتخاب می‌کنیم و اینها اساتید و پژوهشگران آینده دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آمریکا اعلام کرده قصد دارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند و باید مواضع ایران در این رابطه چگونه باشد، گفت: نه به آنها اجازه داده می‌شود که چنین کاری بکنند و نه جرات این را دارند که به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند. به هیچ وجه آمریکای‌ها چنین حقی ندارند.

وی تصریح کرد: در حقیقت کسانی که اکنون این حرف را می‌زنند، ذهن ها را یاد دن‌کیشوت می‌اندازند که زمانی فکر می‌کردند تنها قدرت برتر دنیا هستند اما زمان که گذشت شکست‌های متوالی اینها در عراق و ویتنام و افغانستان و سایر کشورها نشان داد که این ادعاها بی‌پشتوانه است. جرات نمی‌کنند به سمت ایران بیایند و به هیچ وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت چون جزو حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا‌یی‌ها هم از این بیهوده‌گویی‌ها و گزافه‌گویی سودی نمی‌برند جز اینکه آبروی خود را در صحنه بین‌المللی برده و خواهند برد.
 
منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار