مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ضرورت احصاء عملکرد جامعه ورزشی در دفاع مقدس/ اقتدا به سیره شهدا پیروزی در جنگ نرم را به دنبال خواهد داشت

سردار «اکبر نجاتی» گفت: اگر می­‌خواهیم در جنگ نرم دشمن همچون جنگ نظامی سربلند بیرون بیاییم و در این میدان نیز موفق باشیم، باید به سیره شهدا که همان سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است، اقتدا کنیم.
کد خبر: ۲۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ - 05August 2017
اقتدا به سیره شهدا پیروزی در جنگ نرم را به دنبال خواهد داشت/ ضرورت احصاء عملکرد جامعه ورزشی در دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از مشهد، پانزدهمین آیین «ملکوت امام هشتم»، صبح امروز (شنبه) با حضور سردار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیران ورزش این استان در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

سردار نجاتی در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت سرلشگر خلبان «عباس بابایی» اظهار داشت: شهید بابایی در روز عید قربان به قربان‌گاه رفت و ذبیح‌الله شد.

وی در ادامه افزود: امنیت، عزت و اقتدار امروز میهن اسلامی­ ما مرهون جانفشانی شهدای والامقام است.

سردار نجاتی گفت: در عصر کنونی تمام استکبار کمر همت بستند تا مانع حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی شوند و آن را متوقف کنند. آن‌ها برای اجرای این نقشه، با راه‌اندازی حدود 200 کانال تلویزیونی و رادیویی را به زبان فارسی، جنگ نرم را علیه ایران اسلامی و مردم کشورمان آغاز کردند، جنگی که تاکنون علیه هیچ کشوری صورت نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که «امروز بیشتر از هر زمان دیگر به سیره شهدا نیازمندیم» خاطرنشان کرد: اگر می­‌خواهیم در جنگ نرم دشمن همچون جنگ نظامی سربلند بیرون بیاییم و در این میدان نیز موفق باشیم، باید به سیره شهدا که همان سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است اقتدا کنیم.

وی در ادامه، تعالی جسم و رورح را در ورزش توأم دانست و تصریح کرد: در ورزش باید به جسم و روح با هم توجه شود تا در سایه این توجه انسان به رشد و تعالی که سعادت او را در بر خواهد داشت دست پیدا کند. برای رسیدن به این مهم، الگوسازی و نمادسازی شهدا به‌خصوص شهدای ورزشکار خیلی موثر خواهد بود. نامگذاری هر سالن ورزشی به نام مبارک یکی از شهدا، انتشار کتاب که به زندگی و سیره شهدا خواهد پرداخت و برگزاری مراسم­‌های مختلف ورزشی به نام شهدا، می­‌تواند مدیران ورزشی را در این الگوسازی یاری کند.

سردار نجاتی با بیان این مطلب که خراسان رضوی 420 شهید ورزشکار را تقدیم اسلام کرده است، گفت: به منظور آماده‌سازی یگان­‌های رزم خراسان جهت حضور در عملیات‌هایی همچون «خیبر»، «بدر» و «والفجر 8»، آموزش غواصی و شنا در استخرهای استان صورت می­‌گرفت. همچنین برای آموزش نیروها برای عملیات­ در مناطق کوهستانی از پتانسیل هیئت کوهنوردی استان استفاده می­‌شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که اسناد عملکرد جامعه ورزشی استان خراسان رضوی در دفاع مقدس، توسط تشکل­‌های ورزشی جمع‌آوری و در اختیار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گذاشته شود تا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی که در حال ساخت است، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سردار نجاتی پیش آغاز از این مراسم، با «کوروش صبوریان» مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد و معرفی وی به عنوان مدیر نمونه کشوری را تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها