روایت زندگی شهید میراحمدی در کتاب «این سنگر خالی نمی‌ماند»

نشر «ستارگان درخشان» در کتابی با عنوان «این سنگر خالی نمی‌ماند» زندگی‌نامه و خاطرات شفاهی شهید قاسمعلی میراحمدی را چاپ و راهی بازار کرد.
کد خبر: ۲۵۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ - 05August 2017
روایت زندگی شهید میراحمدی در «این سنگر خالی نمی‌ماند»
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، زندگی‌نامه و خاطرات شفاهی سردار شهید «قاسمعلی میراحمدی» با نگاه و اشاره به زندگی دو برادر شهیدش، «ابوالفضل و حسین میراحمدی» در کتاب «این سنگر خالی نمی‌ماند» گردآوری شده است.
 
در این کتاب شخصیت سردار شهید قاسمعلی میراحمدی از طریق مصاحبه با برخی از آشنایان و همراهان این شهید معرفی شده است. کتاب حاضر، مقاطع مختلفی از زندگی و به‌ویژه تحولات منجر به انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تا شهادت میراحمدی را دربرمی‌گیرد.
 
در انتهای کتاب، زندگی و نحوه شهادت دو برادر شهید قاسمعلی، به نام‌های ابوالفضل و حسین میراحمدی، همچنین وصیت‌نامه و متن و تصویر آخرین نامه‌های شهید میراحمدی به همراه تعدادی از عکس‌های او ضمیمه شده است.
 
قسمتی از متن کتاب:
 
«از ابوالفضل درباره نحوه شهادتش پرسیدم، گفت اگر برایت تعریف کنم گریه و بی‌تابی نمی‌کنی؟ نه ... می‌ترسیدند نتوانم تحمل کنم. شروع به گفتن کرد: رفیقش گفت: دوستانش را در آب از اینطرف به آن طرف برد. ـ نجات می‌داد. - روی تپه ایستاده بود که یک خمپاره نزدیکش به زمین خورد، ولی کاری نبود. خمپاره دوم که آمد او را در آب انداخت و دنبال آب رفت. بدنش در آب ورم کرده بود، روی لباسش فقط یک دکمه مانده بود. بعضی می‌گویند غرق شد... و یک نقل هم این است که آقای عقدایی ـ رزمنده ـ گفت: باران زیادی آمده بود و یک سد خاکی نزدیکمان بود و عراقی‌ها مخصوصا آن سد را زده بودند که آب رها شود. شهید آمد و ما را نجات داد. او شنا بلد بود. آمد ما را بغل گرفت ما را به جایی رساند. خودش که برگشت تیر دوشکا به او خورده و آنجا بود که دیگر پیکرش دنبال آب رفت.»
 
«این سنگر خالی نمی‌ماند» در 176 صفحه به قلم «علیرضا معصومی» تنظیم و هزار نسخه  تو سط نشر «ستارگان درخشان» وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) منتشر شده است.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار