لاریجانی در دیدار رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی:

ایران «سلاح هسته‌ای» را برای هر کشوری مضر می‌داند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران سلاح هسته‌ای را برای هر کشوری و برای امنیت جهان مضر می‌داند.
کد خبر: ۲۵۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 05August 2017
ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «کیم یونگ‌نام» رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی، اظهار داشت: ما از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع می‌کنیم، اما سلاح هسته‌ای را برای هر کشوری و برای امنیت جهان مضر می‌دانیم.

وی افزود: آشفتگی جهان به نفع هیچ کشوری نیست و به همه آسیب می‌رساند، برقراری صلح و امنیت جهانی مهم‌ترین دستاورد دولت‌ها برای تلاش‌هایشان است.

رئیس مجلس خطاب به رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی، تصریح کرد: پایداری شما در مقابل زورگویی‌های آمریکا قابل تقدیر است و امیدوارم که هرچه سریع‌تر صلح و امنیت در دنیا برقرار شود و کشورهایی که به دنبال قدرت‌طلبی بر سایر کشورها هستند، متوجه شوند از این راه به جایی نخواهند رسید.

همچنین «کیم یونگ‌نام» رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی نیز در این دیدار در سخنانی، اظهار داشت: این دومین سفر بنده به ایران است و خوشحالم که با کشوری دیدار می‌کنم که دشمن مشترکی داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای ساخت و شلیک موشک لازم نیست و ما از این موضع قاطعانه شما حمایت می‌کنیم.

رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی گفت: زمان و تاریخ می‌گذرد و عوض می‌شود، اما دشمن مشترک ما به هیچ‌وجه عوض نمی‌شود و آمریکا همچنان به زورگویی‌های خود ادامه می‌دهد.

«کیم یونگ‌نام» تصریح کرد: ما خواهان این هستیم که سطح روابط خود را به خصوص در جنبش عدم تعهد و در سطح بین‌المللی افزایش دهیم، زیرا این روابط به نفع ملت دو کشور است و من تلاش دارم که در این سفر با مقامات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص مذاکرات جدی داشته باشم.

وی تأکید کرد: کشورها سرنوشت خود را با تکیه بر قدرت خود می‌سازند و هیچ دولتی نباید اسیر زیاده‌خواهی دولت‌های قدرت‌طلب دیگر شود، زیرا ثابت شده که آمریکا به کشورهایی حمله کرده است که از نظر قدرت نظامی ضعیف بوده‌اند.

رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی، اضافه کرد: ما خواهان صلح هستیم ولی از منافع کشور خود حتی یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا وقتی که آمریکا دست از سیاست خصمانه خود برندارد و به تهدیدهایش ادامه دهد، ما هم تندتر با آمریکا برخورد خواهیم کرد.

«کیم یونگ‌نام» در پایان خاطرنشان کرد: اگر الآن جلوی زیاده‌خواهی آمریکا و کشورهای سلطه‌گر گرفته نشود، این زیاده‌خواهی مانند آتش دامن‌گیر کشورهای بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار