امضای تفاهمنامه همکاری کمیته امداد فارس و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان

کمیته امداد امام خمینی استان فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۲۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 05August 2017
انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارسبه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری با اداره کل کمیته امداد امام خمینی فارس با اشاره به حضور همه اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: به همین منظور در نظر داریم با انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان‌ها و نهادها نقش تمامی اقشار در دفاع مقدس را تدوین کنیم.
 
وی تصریح کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش سازنده و تعیین‌کننده‌ای داشته و در بسیاری از عملیات‌های سرنوشت‌ساز در هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشته است.

گرامی افزود: جامعه ایثارگری استان فارس  نزدیک به 300 هراز نفر است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری آثار و خاطرات آنها اقدام شود و این کار مستلزم همکاری همه ارگان‌‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: به منظور حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جادوانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و جلوگیری از نابودی، تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای شهدا و ایثارگران این تفاهمنامه منعقد شد.

محمد بذرافشان به برخی از مفاد این تفاهمنامه اشاره و بیان کرد: در این تفاهمنامه همکاری و تعامل در خصوص تقویت کمی و کیفی اسناد مربوط به دفاع مقدس، برگزاری همایش‌های ملی مشترک با موضوع دفاع مقدس، مستندسازی نقش کمیته امداد در دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان کمیته امداد و انجام مصاحبه تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران کمیته امداد  تاکید شده است.

وی یادآورشد: این تفاهمنامه که به امضای مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس رسید به مدت پنج سال اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار