حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

نیروهای مسلح پناهگاه مطمئن ملت هستند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه تشکیل نیروهای مسلح این است که اگر ملتی در معرض تهدیدات دشمن قرار گرفت، پناهگاهی برای ملت باشد.
کد خبر: ۲۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ - 05August 2017
نیروهای مسلح پناهگاه مطمئن ملت هستند
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن ابوترابی فرد» در جمع دانشجویان دانشگاه‌های رزم مقدماتی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شما در آینده نزدیک با ایفای نقش مسیر اقتدار ملت ایران را رقم خواهید زد.
 
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از واقعیاتی که جامعه انسانی همیشه با آن روبرو بوده، تهدیدات گوناگون است. دشمنانی که سلامت فکری، اقتصادی، اخلاقی، روحی و روانی یک جامعه را تهدید می‌کنند، هدفشان تحقق فروپاشی جوامع انسانی و آسیب زنان، مردان، جوانان و افراد آن جامعه است.
 
وی گفت: جوامعی می‌توانند سلامت، عزت، اقتدار، امنیت و راه رشد و تعالی را طی کنند که کاملا تهدیدها و فرصت‌ها را رصد کرده و برای بهره‌گیری شایسته از این فرصت‌ها برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشند که در این مسیر آموزه‌های دینی و قرآنی مهمترین راه برای دستیابی است.
 
ابوترابی فرد با بیان ضرورت تشکیل نیروهای مسلح افزود: شکل گیری نیروهای مسلح دقیقا برای رویارویی منطقی، صحیح و مقتدرانه با تهدیدها و تبدیل آن به فرصت‌ها است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: امنیت کشور مرهون اقتدار شما جوانان است که برای ایفای نقش در این جایگاه برگزیده شده‌اید. در کشور ایران دو بازوی مقتدر ارتش و سپاه تعریف شده است. دو نهادی که به دلیل تجربه گران سنگ دوران دفاع مقدس و دستاوردهای ارزشمند آن از یک ساختار و سازمان کارآمد برخوردارند.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای دیگر دارای ویژگی‌های ممتازی است، قرار گرفتن ارتش و سپاه در کنار هم برای تحقق اهداف و آرمان مشترک تحت فرماندهی مقام عظمای ولایت نیروهای مسلح ما را در جایگاه برتر قرار داده است.
 
وی افزود: امروز از نظر فناوری و دست یابی به مرزهای علم، نیروهای مسلح ما به ویژه ارتش و سپاه از یک موقعیت فاخری برخوردار هستند اما قبل از انقلاب ظرفیت قابل قبولی نداشتند. فناوری‌های نو، قدرت موشکی، پدافند هوایی و فرصت‌های فرا منطقه‌ای علومی هستند که امروز نیروهای مسلح ما به آن دست یافته‌اند و جمهوری اسلامی ایران با شتاب برای دستیابی به مرزهای فناوری حرکت می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به نقش نیروی انسانی مومن و کارآمد در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی نقش مهم و تعیین کننده‌ای را در همه عرصه‌ها و در حوزه مهم نیروهای مسلح دارند، تجهیزات و فناوری‌های نوین زمانی مفیدند که در دست نیروهای انسانی کارآمد، متعهد، متدین و با انگیزه باشد.

وی ایمان و اتکال به خدا را از ضروریات برنامه‌های جوانان خواند و گفت: اتکال به خداوند رمز اقتدار انسان‌های مومن است و کسی که خود را به خدا بسپارد خداوند او را از تمام بلیات دور نگه می‌دارد. با مطالعه زندگی حضرت امام (ره) به عنوان برجسته‌ترین چهره علمی و برترین قدرت مطرح در جهان خواهید دید ایشان هیچ وقت گرفتار غرور نشد چرا که در همه زوایای زندگی خدا را می‌دید، شما جوانان که افسران آینده ارتش هستید باید با اتکال به خداوند در مسیر فرماندهی گام‌های بزرگی را بردارید.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها