نماینده ولی فقیه در زنجان:

پیوست‌نگاری فرهنگی از مطالبات اساسی رهبر انقلاب است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان اینکه زنجان دیار عالمان، فقها، حکیمان و شهیدان است، گفت: پیوست‌نگاری فرهنگی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۲۵۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 05August 2017
زنجان دیار عالمان، فقها، حکیمان و شهیدان استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «آیت‌الله خاتمی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ظهر امروز در همایش سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی که در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد، اظهار داشت: زنجان دیار عالمان، فقها، حکیمان و شهیدان است.

وی با بیان اینکه موضوع پیوست نگاری فرهنگی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع باید کارها و برنامه‌های اساسی و در کنار ماهیت فکری و محتوایی انقلاب اسلامی، پیوست فرهنگی مناسب نیز انجام شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دنیا با شتاب در حال حرکت و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: در این بین ما نیز باید راه میانبر را برای پیشرفت و حرکت انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما در رابطه با علم از چیزی فروگذار نکرده و ذات اقدس احدیت در پنج آیه قرآن مبارزه با جهل را یکی از اساسی‌ترین موضوعات می‌داند، افزود: برای زیبایی دین مبین اسلام همین پنج آیه، درخشش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با تاکید بر نهی قرآن از وابستگی جهان اسلام به دیگران، تصریح کرد: وابستگی امروز جهان اسلام به دیگران عوامل متعددی دارد.

امام جمعه زنجان گفت: در مراسم تنفیذ دوره چهار ساله مدیریت کشور در دو روز گذشته سه موضوع به عنوان اولویت از سوی رهبری انقلاب اسلامی مطرح شد که یکی از آنها توجه به ظرفیت‌ها و قوی بودن در برابر دیگران است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بحث پیوست نگاری فرهنگی طی چند سال گذشته از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است، افزود: علی‌القاعده امروز این موضوع باید تمام می‌شد و خروجی‌های جامع و کاملی به دنبال می‌داشت.

وی با تاکید بر اینکه مباحث علمی اگر به صورت کوچه بازاری مطرح شود، پیشرفت نخواهد کرد، افزود: انتقادات اگر در محیط‌های علمی صورت گیرد به قطع مشکلی به وجود نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه علم باید نقادی شده تا اشکالات آن کاهش پیدا کند، ابراز کرد: نقادی علمی موجب برطرف شدن مشکلات و شکوفا شدن آن می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها