دکتر کوشکی:

بحران سوریه هنوز به مرحله مداخله نظامی آمریکا نرسیده است

یک کارشناس مسائل بین المللی درباره تهدیدات نظامی آمریکا برای حمله به سوریه گفت: آمریکایی ها کماکان با تهدیدات نظامی می خواهند که ارتش بشار اسد را مرعوب کنند و هنوز بحران سوریه به مرحله مداخله نظامی آمریکا در این کشور نرسیده است.
کد خبر: ۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹ - 29August 2013

بحران سوریه هنوز به مرحله مداخله نظامی آمریکا نرسیده است

محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به موضوع تهدیدات نظامی آمریکا در مقابل بحران سوریه گفت: شیوه جاری آمریکاییها در دو دهه اخیر گاها این بوده است که در مواقعی که تمایل دارند یک مسالهای را به سود خود تمام کنند از ابزار نظامی بهره میگیرند.

وی افزود: اگر مساله سوریه با ابزار تهدید نظامی حل شود آنها به هدفشان رسیدهاند ولی اگر با تهدید نظامی مساله حل نشود آن زمان است که از روشهایی مثل ضربات محدود استفاده میکنند و اگر بازهم از این مساله ترفی نبستند یک جنگ تمام عیار را در سوریه ترتیب میدهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه به نظر میرسد که بحران سوریه هنوز در مرحله اول است، تصریح کرد: یعنی آمریکاییها امید دارند که با چنگ و دندان نشان دادن سوریه و متحدانش را مرعوب کنند. آنها خوب میدانند که اگر جنگ شروع نشود بسیار بهتر است و هزینههای کمتری دارد و اگر هزینههای جنگ حتی در قالب حملات محدود و کوتاه هم باشد قابل طرح نیست.

کوشکی ادامه داد: ترجیح آمریکاییها و غربیها این است که با همین تهدید نظامی مساله را حل کنند مگر اینکه یقین کنند که با شیوههای دیگری باید به مقصود خود برسند.

وی در پاسخ به این سئوال که موضع و تهدیدات روسها چقدر مانع مداخله نظامی آمریکا و غرب در سوریه خواهد شد، اظهار داشت: روسها از بدو مطرح شدن مداخله نظامی آمریکا در سوریه غرب و آمریکا را تهدید کردهاند اما این تهدیدات خیلی از جانب آمریکا و همپیمانانش جدی گرفته نشده است.

این کارشناس امور بین الملل در پایان تاکید کرد: تا وقتی که شیوه فعلی یعنی تهدید به مداخله و عملیات روانی بتواند فرصتها را معطوف به منافع غرب کند، غربیها نیازی به حمله ندارند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار