معاون رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار با ظریف؛

ونزوئلا خواهان استفاده از تجارب ایران در زمینه مقابله با تحریم‌هاست

معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت: تلاش‌های ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای یک جانبه و خارجی قابل توجه بوده و ونزوئلا خواهان استفاده از تجارب شما در زمینه مقابله با تحریم‌ها است.
کد خبر: ۲۵۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ - 05August 2017
ونزوئلا خواهان استفاده از تجارب ایران در زمینه مقابله با تحریم‌هاست
به گزارش گروه  اخبار داخلی دفاع پرس، کارلوس خوزه منندز، معاون رئیس جمهور و وزیر برنامه ریزی ونزوئلا در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری، با اشاره به تهدیدها و فشارهای آمریکا علیه کشورش، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا قدردانی کرد. 
 
وی گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای یکجانبه و خارجی قابل توجه بوده و ونزوئلا خواهان استفاده از تجارب شما در زمینه مقابله با تحریم‌ها است.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا افزود: باید از هر تهدید و فشاری که آمریکا به ما وارد می‌کند، به عنوان فرصتی در تقویت روابط با یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ونزوئلا همواره در کنار ایران خواهد ماند، به تلاش‌های دولت متبوعش در برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس موسسان اشاره کرد.

ظریف نیز در این دیدار اظهار داشت: همواره از خواسته‌های مردم و دولت ونزوئلا حمایت کرده و امیدواریم دولت بتواند با تدبیر و درایت، ثبات و آرامش را به این کشور بازگرداند.

وی افزود: ما تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا را به شدت محکوم کردیم. آمریکایی‌ها به خیال خود فکر می‌کنند تحریم سرمایه‌ای است که می‌توانند از آن استفاده کنند و لذا اخیراً علیه ایران و روسیه هم تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند. آنها 35 سال است که ما را تحریم کرده‌اند و در واقع برخی پیشرفت‌های ما در زمینه‌های گوناگون اقتصادی و فناوری به خاطر همین تحریم‌ها و مقاومت مردم ما در برابر آنهاست.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: مهمترین عامل غلبه بر تحریم در ایران، اعتماد ما به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی مردم ماست. مردم موتور توسعه و پیشرفت اقتصادی هستند. با اعتماد به مردم است که می‌توان از موضع اقتدار با دنیا گفت‌وگو و مذاکره کرد.

ظریف ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های نفتی و با اشاره به اینکه آماده ارائه تجربیات خود در زمینه مقابله با تحریم‌ها به ونزوئلا هستیم، اظهار داشت: در چارچوب جنبش عدم تعهد نیز، جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو تروئیکای این جنبش آماده همکاری با ونزوئلا که در حال حاضر ریاست این جنبش را به عهده دارد، برای مقابله با این تحریم‌های غیرقانونی است.

وزیر خارجه در پایان اظهار داشت، ما همیشه در کنار دولت و مردم ونزوئلا بوده و خواهیم بود. امیدواریم موفقیت دولت ونزوئلا در تشکیل مجلس موسسان، زمینه‌ای برای ترغیب مخالفین به گفت‌وگو و تثبیت ثبات و آرامش در کشور باشد.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار