دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

بمباران مواضع داعش توسط نیروی هوایی روسیه در دیرالزور/ پیشروی ارتش سوریه در سه منطقه

پیشروی همزمان ارتش سوریه در سه محور و حمله نیروی هوایی روسیه به مواضع داعش در شهر دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته هستند.
کد خبر: ۲۵۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ - 06August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه همزمان در سه محور ریف دمشق، شرق حمص و جنوب رقه دست به پیشروی زدند. در محور ریف دمشق، ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست‌های گروهک «فیلق الرحمن»، وابسته به جبهه النصره، در منطقه «جوبر» در جنوب پایتخت سوریه بر تعدادی از مجتمع‌های ساختمانی در شرق میدان مناشر در جنوب جوبر مسلط شدند. جبهه النصره توسط ارتش سوریه از هر نوع آتش‌بس مستثنی شده است.
 
در شرق حمص نیز نیروهای ارتش سوریه سرانجام وارد شهر سخنه، آخرین دژ داعش در این استان، شدند. ارتش سوریه طی درگیری با نیروهای گروهک تروریستی داعش در این شهر، تلفاتی به تروریست‌های تکفیری وارد کردند. نبرد در سخنه همچنان ادامه دارد.
 
محور سوم پیشروی ارتش سوریه در جنوب شرق استان رقه و شمال صحرای سوریه بود. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی پس از درگیری سنگین با تروریست‌های داعش، موفق به آزادسازی روستاهای «حردان»، «سالم الحمد»، «عطشانه»، «مقله بزرگ»، «مقله صغیره» و «دعمه» از کنترل تروریست‌های داعش شدند.
 
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی طی این نبرد بیش از 30 خودروی زرهی و 6 وسیله نقلیه بمب‌گذاری شده داعش را منهدم کردند و 2 تانک از این گروهک تروریستی را به غنیمت گرفتند.
 
همزمان با این پیشروی، نیروهای هوایی روسیه و سوریه نیز مواضع تروریست‌های داعش در مناطق «کارگری»، «حمیدیه» و چندین منطقه دیگر در شهر و استان مرزی دیرالزور را هدف حمله قرار دادند. این حمله گسترده تلفات قابل توجهی به تروریست‌های داعش وارد کرد.
 
پیشروی ارتش سوریه در سه منطقه/ حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به بیمارستان رقه/ بمباران مواضع داعش توسط نیروی هوایی روسیه در دیرالزور 
همزمان با حمله هوایی ارتش روسیه به تروریست‌های داعش، ائتلاف آمریکایی نیز حملاتی را علیه شهر رقه مرکز خلافت داعش به اجرا درآورد، با این تفاوت که هدف حمله آمریکا، مناطق غیرنظامی بود.
 
هلال احمر سوریه شب گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی تحت فرمان آمریکا طی تازه‌ترین حمله خود به شهر رقه، بیمارستان ملی این شهر را با بمب‌های فسفری هدف حمله قرار داد. هلال احمر سوریه همچنین تأکید کرد که گروهک تروریستی داعش دارای مراکز پزشکی مخصوص به خود است و هیچ یک از تروریست‌های وابسته به این گروهک پس از جراحت، به بیمارستان رقه منتقل نمی‌شوند.
 
با این حال داعش همچنان به جنایات خود ادامه داد. این گروهک تروریستی ساعتی قبل از اجرای حمله هوایی مشترک ارتش‌های روسیه و سوریه به مواضع آن در شهر دیرالزور، اقدام به حمله موشکی به 2 منطقه غیرنظامی در این شهر کرد که به شهادت 4 شهروند سوری و مجروح شدن تعدادی دیگر انجامید.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها