معرفی کتاب؛

انتظار مادر شهید در «شرف خاک»

کد خبر: ۲۵۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ - 06August 2017
انتظار مادر شهید در «شرف خاک»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «شرف خاک» عنوان کتابی از «مهدی خدادادی» است که طی آن به زندگی «شهید داوود مجیدی» پرداخت شده است.

این کتاب در قطع جیبی منتشر شده که از همین جهت آن را باید جز رمان‌های کوتاه محسوب کرد. نثر این کتاب ساده و روان است و  لفاظی‌های معمول هنری را در خود ندارد. کتاب بیشتر از آنکه به شهید ارتباط پیدا کند در مورد دلتنگی‌ مادر شهید است که در آخر با رسیدن استخوان‌های پسر شهیدش این انتظار به سرانجام می‌رسد.

نویسنده سعی کرده با موجزنویسی اصل واقعه را برای مخاطب بازروایی کند. هر چند این کتاب به شدت داستان‌گو است، اما براساس مستندات و مصاحبه با خانواده و همرزمان شهید مجیدی تنظیم و نوشته شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«درب تابوت توسط پرسنل معراج کنار زده شد و نگاه‌ها مبهوت درون تابوت شد. چندپاره استخوان به همراه تسبیح و هر تربت هدیه مادر و جوراب‌های پشمی دستباف عمه به برادرها اطمینان قبلی داد که این پیکر پسر ماه‌جبین خانم است؛ پیکر داوود.

رحمان دل تو دلش نبود، خبر بازگشت داوود در محله و مسجد پیچیده بود. بعد از هشت سال قرار بود دیدار این دو دوست تازه شود. ساک داوود را به دست گرفت و خود را به پیکر رفیقش رساند. پیکر روی دستان جمعیت موج می‌خورد و به سمت منزل پیش می‌رفت. رحمان دوباره آخرین حرف‌های بین خودش و داوود رد و بدل شده بود را مرور می‌کرد و اشک می‌ریخت.

داوود من یه سوالی بپرسم؟

بپرس

من یه سوال می‌پرسم مردونه جواب بده؛ ما که داریم میریم عملیات خداییش خداییش تو قلبا دوست داری شهید بشی؟

رحمان به ارواح خاک پدرت من میخوام شهید بشم، تو چی؟

من!؟ من حرکتم رو کردم اومدم، ولی اگه بگم دوست دارم شهید بشم دروغ گفتم. من حرکت کردم به سمت خدا، حالا هر چی خودش بخواد.

داوود مسیرش را انتخاب کرده بود، رحمان با حسرت به سرانجام خوش او فکر می‌کرد.»

«شرف خاک»، برگرفته از زندگی شهید داوود مجیدی، در 104 صفحه به قلم «مهدی خدادادی» نوشته و توسط نشر «نارگل» در 3000 نسخه و به قیمت 60000 ریال منتشر شده است.

 انتهای پیام/ 161
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار