عضو شورای مرکزی مؤتلفه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خبرنگار متعهد و انقلابی پیامبر حق و حقیقت است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: خبرنگار متعهد و انقلابی پیامبر حق و حقیقت است، که با روشنگری و آگاهی‌بخشی، حقیقت را آشکار می‌کند و جامعه را به خیر و صلاح رهنمون می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 06August 2017
خبرنگار متعهد و انقلابی پیامبر حق و حقیقت استاحمد علی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بنده با قشر زحمتکش خبرنگار از نزدیک آشنایی داشتم و در جریان زحمات طاقت‌فرسای آنان در ثبت وقایع هستم؛ لذا مقام آنان را پاس می‌دارم و به ارواح مطهر همه خبرنگاران شهید از جمله شهید صارمی درود و سلام می‌فرستم.
 
وی ادامه داد: در مورد روز 17 مرداد که روز خبرنگار نامیده شد، باید گفت روزی است که خبرنگار شهید، صارمی در راه انجام رسالت حرفه‌ای خود جان عزیزش را فدای پاسداشت حقیقت کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتفه اسلامی تصریح کرد: شهید صارمی نشان داد در راه عقیده جان انسان هیچ ارزشی ندارد، آنجا که حقیقت را به قربانگاه تحریف می‌برند باید کسانی باشند که آیینه تمام‌نمای حقیقت شوند و شهید صارمی با افتخار این مسؤولیت را به عهده گرفت.

این کارشناس سیاسی وظیفه خبرنگار را انعکاس واقعیت‌های جامعه از دریچه رسانه به منظر خوانندگان دانست و گفت: خبرنگار واقعیات را دور از سیاه‌نمایی و بدون آغشته شدن به رنگ و لعاب بازی‌های سیاسی بلکه همانطور که هستند، منعکس می‌کند.
 
مقدم، رسالت خبرنگار را در طول رسالت انبیا ارزیابی کرد و افزود: همانگونه که پیامبران نبی، وظیفه آگاهی‌بخشی عموم مردم را از سیاه‌چاله‌های جهل به سوی حقیقت برعهده داشتند به همان شکل خبرنگار این وظیفه خطیر را به عهده دارد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: خبررسانی باید به دور از زد و بندهای پشت پرده باشد و کار خبری در عینیت جامعه اتفاق افتد، به معنای دیگر حضور خبرنگار را باید در تمامی شئون جامعه و در بین مردم حس کرد و اطمینان خاطر حاصل نمود. راوی اتفاقات روزمره در کمال امانت به روایت خبر، گزارش‌ها و واقعیات جامعه می‌پردازد چرا که قلم خبرنگار قابل خرید و فروش نیست.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتفه اسلامی با اشاره به حدیثی از رئیس مذهب جعفری (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و این نهایت ارزش‌گذاری برای صاحبان قلم است؛ آنان که مردم را از دالان‌های جهل و ناآگاهی به سمت روشنایی دانش، فضیلت و آگاهی رهنمون می‌سازند و خبرنگار همان وظیفه‌ای را برعهده دارد که دانشمند دارد و سنخیت کار هر دو گروه از یک نوع است.
 
مقدم تصریح کرد: اگر خبرنگار در ثبت وقایع و اتفاقات به‌درستی آنچه را که هست به همان شکل مخابره کند و ملاحظات سیاسی، جناحی و... را در نظر نگیرد اعتماد و اطمینان به این قشر افزون شده و عموم می‌دانند آنچه که اتفاق افتاده است مورد نگارش واقع شده است و نه آنچه که در ذهن، وهم و خیال نگارنده می‌گذرد.
 
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در همین زمینه امام راحل (ره) در جلد 17، صحیفه نور  صفحه 13 می‌فرمایند: «آنچه در خبرگزارى‌ها مهم است کیفیت آن است؛ زیرا هر کدام که به راستى و راستگویى نزدیکتر باشند، شوق انسان را به گوش دادن بیشتر مى‌کنند. در جمهورى اسلامی جامعه خبر و اطلاع رسانی باید بدانند اهمیت مفاد و خبررسانی آنان به حدی است که در صورت لغزش و تزریق اطلاعات اشتباه به جامعه، سلسله وار و زنجیره‌ای تفکرات خاصی را به جامعه القا می‌کند که می‌تواند منشا اتفاقات ناگوار باشد».
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتفه اسلامی با اشاره به مثالی مطرح کرد: مثل همان اتفاقاتی که در سال 88 رقم خورد که تنی چند از مزدوران قلم به دستی که خود را خبرنگار جا زدند شایعات و اخبار کذبی را در مورد نظام منتشر ‌کردند و همین باعث تحریک جوانان ناآگاه از حقیقت ماجرا شد و آن‌ها را به خیابان کشاند.
 
مقدم افزود: در اهمیت نقش آنان همین بس که جامعه خبری می‌تواند منشا اثرات و تحولات خیر در جامعه شده و افکار عمومی را جهت‌دهی کنند و به همان شکل می‌توانند با تزریق اطلاعات اشتباه راه را بر حقیقت ببندند و آن را به محاق ببرند و آنگونه نمایش دهند که خود می‌خواهند، نه آن‌گونه که هست.
 
این کارشناس سیاسی، خبرنگاران متعهد و انقلابی را پیامبران حق و حقیقت دانست و افزود: خبرنگاران با روشنگری و آگاهی‌بخشی، پرده از چهره حقیقت برداشته و جامعه را به خیر و صلاح رهنمون می‌شوند.
 
مقدم مطرح کرد: قلم در دست خبرنگار همانند تیغ دو لبه است یا می‌تواند منشا اثر خیر باشد و یا اینکه جامعه‌ای را به آشوب و طغیان بکشاند.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتفه اسلامی با بیان اهمیت نقش خبرنگار تصریح کرد: در اهمیت نقش آنان همین بس که در اکثر کشورها جابه‌جایی وزرا و انتخاب رئیس‌جمهور به خواست و به قلم آنان صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار