آیت‌الله اراکی در دیدار با رئیس اداره مسلمانان قفقاز:

نخبگان جهان اسلام برای مقابله با تروریسم هم‌اندیشی کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با رئیس اداره مسلمانان قفقاز با بیان اینکه نخبگان جهان اسلام برای مقابله با تروریسم هم‌اندیشی کنند گفت: در شرایط کنونی که جنگ و تروریسم منطقه را فرا گرفته، حفظ وحدت و انسجام اسلامی از ضروریات است.
کد خبر: ۲۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ - 06August 2017
نخبگان جهان اسلام برای مقابله با تروریسم هم‌اندیشی کنندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز و مفتی جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده است، شب گذشته با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار 2 طرف درباره مسائل مهم جهان اسلام از جمله مبارزه با تروریسم و تکفیر و همچنین تقویت وحدت و انسجام اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

آیت‌الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه جنگ نظامی علیه تروریسم و تکفیر کفایت نمی‌کند، اظهار کرد: ضروری است که در این رابطه نخبگان با هم بنشینند و برای این مسئله هم‌اندیشی کنند و نشست مشترک میان علمای ایران و جمهوری آذربایجان نیز در همین راستا برگزار می‌شود. در شرایط کنونی که جنگ و تروریسم منطقه را فرا گرفته، حفظ وحدت و انسجام اسلامی از ضروریات است.

شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» نیز در این دیدار ضمن درخواست برای افزایش همکاری‌های دینی طولانی مدت میان دو کشور، یادآور شد: اینگونه گردهمایی‌ها در بخش‌ها  و حوزه‌های کاری مختلف نشان دهنده آن است که همکاری‌ها میان دو کشور به نحو أحسن در حال گسترش است.

وی افزود: موفقیت جمهوری اسلامی ایران همواره موجب مسرت و خوشحالی مردم جمهوری آذربایجان می‌شود. ما در ایامی به ایران سفر کردیم که ایام ولادت امام رضا (ع) است و این باعث خوشحالی مضاعف ما شده است.

گفتنی است نشست مشترک تهران و باکو امروز یکشنبه در تهران برگزار می‌شود.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار