من انقلابی‌ام (32)/ فرمانده قرارگاه غرب و شمال غرب نزاجا:

ولایت فقیه مشروعیت‌دهنده به ارتش جمهوری اسلامی است/ در برابر شهدای پیشمرگان مسلمان کرد تعظیم می‌کنیم

امیر شرفی با بیان اینکه شهدای ارتش به عشق ولایت فقیه جان‌نثاری کردند، گفت: ولایت فقیه مشروعیت‌دهنده به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۵۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ - 06August 2017
ولایت فقیه مشروعیت دهنده به ارتش جمهوری اسلامی است/ در برابر شهدای پیشمرگان مسلمان کرد تعظیم می کنیمبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، مراسم بزرگداشت عملیات والفجر 2، کربلای 7، کربلای 2 و یادواره شهدای سرافراز حاج عمران و شهیدان امیر سرلشکر خلبان «عباس بابایی» و «حجت الاسلام مصطفی ردانی پور» صبح امروز با حضور امیر گلفام و سردار ادیبی در محل یادمان شهدای حاج عمران «تمرچین» برگزار شد.

سرهنگ «علیزاده» فرمانده تیپ متحرک 164، ضمن خیر مقدم به مهمانان این مراسم و درود بر روح بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وقتی استکبار منافع خود را در ایران در خطر دید برای ضربه زدن به این کشور دست به غائله سازی‌های مختلفی در کردستان، آذربایجان و همچنین تحریک صدام زد.

وی گفت: بیش از 38 کشور، رژیم صدام را در حمله به کشورمان حمایت کردند اما ما جنگ را فاتحانه به پایان رساندیم و جوانان ما خوش درخشیدند. شهیدان ما از یک قشر و گروه و قوم خاص نبودند. ما در جنگ شهید 15 ساله تا پیر مرد 80 ساله داشتیم. زن و مرد، شجاعانه و قهرمانانه دفاع کردند تا بر استکبار جهانی پیروز شدیم.

علیزاده تصرسح کرد: سرهنگ کشور ما امروز اقتدار و اعتبار و جایگاه ویژه ای در جهان دارد و همه این اتفاقات مدیون خون شهداست که وظیفه ما به عنوان پاسداران شهدا گرامی داشتم یاد و خاطره شهداست.

«نوسودی» فرماندار شهرستان پیرانشهر در این مراسم اظهار داشت: در انقلاب اسلامی اتفاقاتی رخ داد که مجموعه این اتفاقات، دستاوردهایی برای کشور و ایثارگری هایی را تا ابد در تاریخ کشور به ثبت رساند.

وی گفت: راهیان نور بخاطر این است تا نسل های آینده بدانند چه اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است. چند سال پیش با ورود شهدا از مرز تمرچین، درخواست های زیادی برای ایجاد زیرساختارها صورت گرفت که برای نمونه، با دستور استاندار مشکلات یادمان شهید ناصر کاظمی رفع شد.

فرماندار شهرستان پیرانشهر عنوان کرد: برنامه هایی که برای یادمان های دفاع مقدس در طرح جامع در نظر گرفته شده بود صورت نگرفته اما امسال در مرحله دوم توزیع اعتبارات، این یادمان ها را در دستور کار قرار می دهیم چون این مکان ها می تواند پیام های زیادی را برای نسل جوان داشته باشد.

نوسودی افزود: دفاع مقدس، کل مردم ایران را درگیر خود کرده بود. ضد انقلاب در شهرهایی مانند سنندج اقداماتی کردند که بعد از ۵ روز از پیروزی انقلاب با علم کردن قومیت ها و ملیت ها قصد ضربه زدن به انقلاب را داشت.

وی بیان کرد: برادران سپاه خاطراتی را از باشگاه افسران سنندج برای من تعریف کردند که ارتش و سپاه بسیج و نیروهای پیشمرگ برای دفاع از انقلاب و شهر جمع شده بودند. در زمان محاصره باشگاه افسران مردم سنندج به نیروهای انقلاب آذوقه می رساند.

فرماندار شهر پیرانشهر عنوان کرد: در عرصه دفاع مقدس وقتی فضا برای حضور افراد نخبه وجود داشت نمونه های زیادی بروز و ظهور پیدا کردند. شهدا ذخیره های کشور هستند اما وقتی موضوع دفاع برای کشور پیش آمد همه به میدان آمدند.

نوسودی اضافه کرد: صدامیان و استکبار در معادلات خود مردم را پیش بینی نکرده بودند که آنچنان دفاع خواهند کرد که در تاریخ ماندگار بماند. مشعل شهدا تا ابد روشن خواهد ماند و راهیان نور گوشه ای از تصویر همین رشادت های جوانان است.

همچنین امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا در این مراسم اظهار داشت: ما امروز وامدار ایثارگری های شهدا هستیم. امروز سالروز شهادت بزرگانی همچون شهید ردانی پور و شهید خلبان بابایی است. مدال شهدا رنگ خون دارد و همه ما این رنگ را می شناسیم. اگر امروز زنده ایم، افتخار داریم و عزتمند و ولایت مداریم، به برکت خون شهداست.

وی گفت: حاج عمران امروز زنده است و صدای قدم های پرصلابت کاوه و آبشناسان زنده است و امروز هم مقاومت ادامه دارد چون صدای خنده دشمن ادامه دارد. آبشناسان تا آخرین روزهای حیات مرد کوه و صخره های حاج عمران بود. شهید صیاد محبوب دلهای رزمندگان و مرید امام خمینی(ره) بود.

امیر شرفی افزود: امروز دشمن می خواهد یاد شهیدان را از ما بگیرد. ما در برابر جایگاه شهدای پیشمرگ کرد مسلمان تعظیم می‌کنیم و می‌دانیم چه خون هایی از آن ها بر صخره ها و کوه ها ریخته شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب و شمال غرب نزاجا ادامه داد: در عملیات کربلای دو، دشمن دوباره ارتفاعات 1365 را تصرف کرد و امیر آذرفر وارد میدان شد. وقتی عملیات پس از شش روز به پیروزی رسید، امام برای آن عملیات پیام دادند و فرمودند: «قلب من را خشنود ساختید».

این رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اگر امروز در دنیا در تمام معادلات جایگاهی داریم به برکت این جانفشانی ها بود که حول اسلام، ولایت فقیه و حمایت مردم بود. اگر هدایت های رهبر انقلاب نبود از گردنه‌های تاریخی عبور نمی کردیم. جان دادن در جایگاهی که مخیر به زندگی و شهادت باشیم سخت است.

وی اظهار داشت: توان معنوی بالا، شاخصه قدرت ارتش است. رزمندگان ما به عشق ولایت فقیه جانشان را نثار کردند و امروز مردمی بودن از شاخصه های ارتش است. مردم بر رزمندگان شان تکیه می کنند.

امیر شرفی بیان کرد: خیالمان راحت است که پیام دفاع مقدس منتقل شده است. امروز باید شکر نعمت ولایت را بجا بیاوریم و این شکر با اجرای فرامین ولایت محقق خواهد شد. ارتش، سپاه، مرزداران و پیشمرگان در جهت ایجاد امنیت پایدار حرکت می کنند. امروز در آسمان، زمین و دریا در ناامن‌ترین منطقه دنیا، آرام ترین فضا را ایجاد کرده ایم. در راس ارتش امروز ولایت فقیه است که باعث مشروعیت ما شده است.


امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا با بیان اینکه اگر امروز شهدای مدافع حرم نبودند امنیت ما مختل بود، اظهار داشت: نور وجودی شهدا در همه جا احساس می شود. استمرار نظام اسلامی ایران به واسطه خون شهداست. پیشکسوتان دفاع مقدس امروز مانده اند تا مانند حضرت زینب (س) روای واقعه بزرگی باشند.

وی گفت: وقتی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را مرور می کنیم متوجه می شویم اشخاص زیادی زحمت کشیده اند. حقیقتا انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلومین اتفاق افتاد. کردستان یکی از مناطقی بود که محرومیت در آن وجود داشت و انقلاب اسلامی مناطق محروم را مورد حمایت قرار داد.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا عنوان کرد: خیلی ها برای دفاع از مردم کردستان در این منطقه حضور داشتند. خاطرات زیادی از ارتشیان گمنام در این منطقه وجود دارد. ضد انقلاب به نام مردم در کردستان آمد و هجمه های زیادی کرد و مردم کشور فقط از ناامنی ها مطلع بودند و از جفاهایی که بر مردم کرد وارد شد بی خبر بودند.

امیر گلفام افزود: شهید فلاحی در فضای مسمومی که علیه ارتش وجود داشت با کمک نیروی زمینی مردم را در گنبد نجات داد. منسجم ترین سازمانی که به حمایت از انقلاب اسلامی روی آورد ارتش بود.

وی ادامه داد: ظلم کومله و دموکرات بر مردم کردستان به قدری بود که مردم همیشه از دست آنان به خود می لرزیدند. ضد انقلاب هیچ گاه برای دفاع از مردم کردستان کاری نکرد و بارها ارتشیان در دفاع از مردم به شهادت رسیدند.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا در پایان گفت: باید حضور کاروان های زیارتی راهیان نور در سرزمین های مجاهدت های خاموش افزایش یابد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار