مرکز صهیونیستی:

توافق «حماس-دحلان» سبب تقویت نفوذ امارات در «غزه» می‌شود

یک مرکز صهیونیستی به توافقات اخیر میان «حماس» و عضو جدا شده «فتح» پرداخت و پیش‌بینی کرد پس از این توافقات، نفوذ امارات در «نوار غزه» تقویت می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ - 06August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «یونی بن مناحیم» از کارشناسان مرکز موسوم به «مطالعات مردمی و جامعه شناسی اورشلیم» در گزارشی اعلام کرد توافق‌هایی که میان حماس و «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح حاصل شده، منجر به تقویت نقش امارات در «غزه» خواهد شد.

در این گزارش آمده است: امارات اولین منبع برای تأمین مالی طرح‌هایی خواهد شد که دحلان قصد اجرای آنها را در نوار غزه دارد. ابوظبی از فرصت بحران (میان کشورهای حوزه) خلیج (فارس) و نیز نیاز حماس به بهبود اوضاع غزه استفاده خواهد کرد.

بن مناحیم در ادامه گفت: هدف اصلی امارات، دحلان و مصر از این اقدامات ، تلاش برای طرد قطر از نوار غزه است و پیش‌بینی می‌شود با تقویت نفوذ دحلان، نفوذ امارات ابتدا در نوار غزه و سپس در کرانه باختری تقویت شود. اسرائیل نیز از بازگشت دحلان استفاده خواهد کرد زیرا حلقه وصل با اسرائیل خواهد بود و احتمال می‌رود در کم شدن درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل مفید واقع شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مصر نیز به تقویت جایگاه دحلان با نوار غزه علاقه‌مند است و پیش بینی می شود پس از بازگشایی گذرگاه رفح توسط مصر، دحلان به نوار غزه بازگردد تا این دستاورد به اسم دحلان نوشته شود.

«الون بن دافید» تحلیلگر نظامی اسرائیلی فاش کرد بازگشت دحلان به نوار غزه با موافقت پنهانی «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت.

 در مقاله‌ای که روزنامه «معاریو» هفته گذشته از بن داوید منتشر کرد، آمده است: لیبرمن که دوست دحلان است ، اعتقاد دارد بازگشت دحلان به غزه به نفع اسرائیل است اما این موضوع بیانگر موضع دولت اسرائیل نیست و هیچ بحث و بررسی درباره موضع نسبت به تفاهمات حماس-دحلان صورت نگرفته است.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار