در پیامی؛

نیروی انتظامی روز خبرنگار را تبریک گفت

نیروی انتظامی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، هفدهم مرداد، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت.
کد خبر: ۲۵۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ - 07August 2017
نیروی انتظامی روز خبرنگار را تبریک گفتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، متن این پیام بدین شرح است:

هفدهم مرداد ماه؛ روز خبرنگار و بزرگداشت اصحاب رسانه؛ برگ زرینی در تقویم ملی و فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به تلاش پرچم داران وادی قلم و آگاهی است.

اصحاب رسانه وجدان بیدار جامعه، تصویرگر وقایع و پرچم‌داران تعهد و وظیفه‌اند، اهمیت جایگاه و نقش خبرنگار تا حدی واضح و روشن است که با وجود تعدد رسانه‌ها و گسترش فناوری‌های نوین در دنیای امروز، این قشر فهیم همواره نقش موثر و محوری دارند و با تخصص، تعهد و نحوه عملکردشان به رسانه و شبکه‌های گسترده ارتباطات هویت می‌بخشند.

این پیام با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیر آگاه سازی و تنویر افکار عمومی را عهده‌دار هستند، می‌افزاید: اصحاب رسانه با آگاهی بخشی عمومی در تسریع و تسهیل حرکت قافله انسانی به سوی قله‌های پیشرفت و دانایی نقش موثر و غیرقابل انکاری دارند.

عصر امروز؛ عصر انفجار اطلاعات است و هر حادثه‌ای که در گوشه‌ای از جهان اتفاق می‌افتد، خیلی سریع با امواج ارتباطاتی به اقصی نقاط جهان مخابره می‌شود و در کنار خبر، تصاویر و فیلم مستند وقایع و رخدادها در لحظه و آنی ارسال می‌شود... در چنین شرایط حساسی، خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند که شایسته است رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت داری تعریف و اجرایی و به عنوان معتمدان مردمی برای اطلاع رسانی دقیق و صریح تلاش کنند و تحت تأثیر جوسازی، شایعه پراکنی، هیاهو آفرینی، شانتاژهای خبری و ... قرار نگیرند.

شایسته است اصل امانت داری در کنار توجه به اولویت‌های جامعه با رویکرد حفظ وفاق، انسجام جامعه و آرامش عمومی اصلی‌ترین خط مشی اصحاب رسانه باشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام به شهدای این عرصه و با تبریک روز خبرنگار به تلاش گران عرصه خبررسانی متعهدانه، اخلاق مدارانه و روشنگرانه می‌افزاید: امید است چون گذشته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز و در کنار تعامل سازنده با اصحاب رسانه، موفقیت‌ها در توسعه نظم و امنیت روزافزون باشد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها