تجلیل از خانواده شهید خبرنگار در سومین جشنواره خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت

جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت با تجلیل از خانواده خبرنگار شهید «محسن خزایی» برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ - 07August 2017
تجلیل از خانواده شهید خبرنگار در سومین جشنواره خبرنگارات برتر حوزه ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت صبح امروز دوشنبه 16 مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولین و اصحاب رسانه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
علیرضا کریمیان مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این جشنواره اظهار داشت: 1402 اثر از 578 نفر از سراسر کشور دریافت شد که این تعداد نسبت به سال گذشته موید افزایش 21 درصدی شمار شرکت کنندگان و 35 درصدی آثار دریافتی است.

وی افزود: از این تعداد 129 اثر برای استان ها است. پس از دریافت آثار، از دکتر فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی درخواست کردیم تا با تیم خود آثار را داوری کنند که در انتها هیئت داوران 42 اثر را برگزیدند.

کریمیان بیان کرد: از رسانه های حوزه ایثار و شهادت، سه رسانه انتخاب شدند. یک رسانه نیز برای حجم فعالیت در بحث مدافعان حرم تجلیل خواهد شد.

علی متقیان مدیر عامل خبرگزاری ایسنا در این مراسم بیان داشت: از ایثار در قرآن کریم به تکرار یاد شده است. مسئله شهید و شهادت فرهنگ شهید و شهادت بعد از جنگ احد در قرآن کریم به کرات بیان شده است.

وی افزود: در روایت رفتار حضرت زهرا (س) نسبت به شهدا می گویند که هر هفته به مزار مبارک حضرت حمزه (ع) می رفت که این راه باید ادامه پیدا کند که بعد از 1400 سال از قیام امام حسین (ع) ادامه دارد و این دلیل بر تداوم گفتمان شهید و شهادت است.

متقیان تصریح کرد: زمانی که امام حسین (ع) برای قیام رفت، 80 خبرنگار را با خود برد! و تمام زن و بچه های همراه ایشان بعد از قیام کار خود را در تببین واقعه عاشورا شروع کردند.

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا ادامه داد: اگر ماجرای هشت سال دفاع مقدس و این روزهای مدافعان حرم در رسانه ها درست نگاه داشته شود می تواند جریان ساز باشد.

در ادامه مراسم از خانواده خبرنگار شهید «محسن خزایی» خبرنگار شبکه خبر در سوریه، که سال گذشته به شهادت رسید با حضور سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار