دومین جلسه شورای اسناد دفاع مقدس برگزار شد

دومین جلسه شورای اسناد دفاع مقدس صبح امروز با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری در ساختمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ - 07August 2017
دومین جلسه شورای اسناد دفاع مقدس برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین جلسه شورای اسناد دفاع مقدس صبح امروز با حضور امیر فهمیده جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار علاماتی دبیر شورا و جمعی از نمایندگان سازمان ها در ساختمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.
 
امیر فهمیده در این مراسم اظهار داشت: در جلسه نخست شورای اسناد دفاع مقدس آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس تقدیم اعضا شد تا پیشنهادات خود را ارائه دهند؛‌ و قرار بود که پس از برگزاری جلسه نخست شورا، هر سازمان اعم از سپاه، ارتش، صدا و سیما و ... یک نسخه دیجیتالی از اسناد خود را در اختیار سازمان اسناد و دفاع مقدس قرار دهند.
 
امیر فهمیده افزود: مصوبه‌های آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسنادها، اواخر سال گذشته به تصویب اعضای هیات مدیره و سرلشکر باقری قرار گرفت.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس سرچشمه قوت فرهنگی کشور است، گفت: با توجه به اینکه یک دهه از انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس سپری شده است، باید بگوییم که ریشه های انقلاب در طی این مدت مستحکم شد. امروز هر چه داریم به برکت دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس همه اقشار نقش داشتند به همین جهت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ۱۷ معاونت تشکیل شده است. به معنای دیگری می توان گفت که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متشکل از دولتمردان، مردم و ستادکل نیروهای مسلح است و ترکیب مقدسی از همه اقشار شکل گرفته است.

امیر فهمیده در پایان سخنانش به اهمیت و نقش شورای اسناد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهت جلوگیری از تهاجم فرهنگی که امروز گریبان‌گیر نسل جوان، حفظ، نگهداری و انتقال اسناد نقش بسزایی دارد.

سردار غلامرضا علاماتی نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: تصویب آیین نامه حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس جهت اعمال یکنواختی و استانداردسازی اسناد جهت بارگذاری آنها در سامانه جامع دفاع مقدس است.

وی افزود: این سامانه طی ماه های آینده به طور رسمی رونمایی می شود تا بتوانیم خدمات‌دهی بهتری به مخاطبین این حوزه داشته باشیم.

علاماتی ادامه داد: با وجود اسناد در سازمان ها، اگر یک محقق قصد تکمیل اطلاعات خود در حوزه دفاع مقدس را داشته باشد، نمی توانیم اطلاعات جامعی را در اختیارش قرار دهیم اما در این سامانه به طور جامع اسناد به صورت مکتوب، شنیداری و دیداری بارگذاری می شود. این امر کمک شایانی به محققین حوزه دفاع مقدس خواهد کرد.

سردار علاماتی عنوان کرد: به جهت نداشتن اسناد یکنواخت و طبقه بندی شده در سازمان ها، سلایق حاکم شده‌اند.

وی به نگهداری اسناد اشاره کرد و گفت: تمامی سازمان ها وظیفه حفظ، نگهداری، ساماندهی و تهیه یک ‌نسخه الکترونیکی اسناد دفاع مقدس را برعهده دارند اما در صورت نداشتن شرایط نگهداری از اسناد می توانند فرم تعیین و تکلیف اسناد را پر کرده و پس از تصویب شورا، اسناد را در اختیار سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس قرار دهند.

در پایان دومین جلسه شورای اسناد دفاع مقدس، نمایندگان سازمان ها و دستگاه ها نظرات خود را در خصوص آیین نامه حفظ و نگهداری اسناد بیان کردند.

بنا بر این گزارش، در این جلسه شیوه نامه، اهداف و نحوه نگهداری اسناد دفاع مقدس در قالب یک پک در اختیار حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار