تئاتر سوره (4)/ حسین آذرنیا:

آثار دفاع مقدسی اگر دلی باشند، تاثیرگذار می‌شوند

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز درباره انگیزه ساخت «تراژدی پارک اتابک» گفت: ما سعی می‌کنیم اچنین کارهایی سفارشی انجام نشود و معتقد هستیم که کارهایی مثل «تراژدی پارک اتابک» باید دلی انجام شود، نه اینکه با پول و سفارش و مواردی مثل این روی صحنه برود؛ اگر کار دلی باشد، تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 07August 2017
آذربایجان وقتی به پیشینه خود نگاه می‌کند سرش را با افتخار بالا نگه می‌دارد.

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: «تراژدی پارک اتابک» عناون نمایشی از «سیروس مصطفی» است که از استان آذربایجان شرقی در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره پذیرفته شده است. این نمایش عصر دیروز ساعت 18 در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان آذربایجان شرقی روی صحنه رفت.

نمایش مذکور با اینکه به زبان ترکی اجرا شد، توانست مخاطبان غیر آذری را نیز به خود جذب کند.

«حسین آذرنیا» مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و از حامیان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس درباره این نمایش اظهار داشت: نمایش «تراژدی پارک اتابک» به همت مسئولان و هنرمندان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز تولید شد. خوشبختانه این اثر در یک موقعیت زمانی بسیار مناسب همزمان با روز امضای فرمان مشروطیت، اجرا شد. این اتفاق باعث خرسندی بنده و همکارانم است که ساعاتی از عمر پر بار سردار مشروطه «ستارخان» را روی صحنه ببریم. ما باید یاد این سرداران را زنده نگه داریم. برای من باعث مباهات است که نام خیابان «چمران» در کنار نام «ستارخان» و «باقرخان» دیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: انسان وقتی به پیری نزدیک می‌شود وقتی به گذشته خود نگاه می‌کند باید چنان باشد که به گذشته خود افتخار کند. آذربایجان وقتی به پیشینه خود نگاه می‌کند سرش را با افتخار بالا نگه می‌دارد. نه فقط ستارخان و باقرخان که سردارانی مثل «باکری»، «شفیع‌زاده» را در دامن خود پرورش داده است. این نمایش بهانه‌ای است برای معرفی یکی از همین سرداران.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با اشاره به اختلاف‌افکنی عده‌ای اندک بین قومیت‌های ایرانی بیان داشت: نمایش «تراژدی پارک اتابک» پاسخی است به عده‌ای که علاقه‌مند به تجزیه طلبی هستند. هر چند تعداد این افراد زیاد نیست اما باید مراقب بود. ستارخان و همه بزرگان آذربایجان در راستای وحدت ملی کوشش کرده‌اند. این عزیزان برای این جانشان را فدا کردند تا ایران، ایران بماند نه اینکه گوشه‌ای از آن به هر بهانه‌ای جدا شود. برای همین است که ستارخان امان‌نامه روس را رد می‌کند و به آن نیروی روسی می‌گوید من می‌خواهم همه ایران زیر پرچم امیرالمومنین (ع) باشد.

وی درباره حمایت اینگونه آثار توضیح داد: ما سعی می‌کنیم این چنین کارها سفارشی انجام نشود. اما از آثار هنری که در این راستا تولید می‌شود، حمایت می‌کنیم. معتقد هستیم که کارهایی مثل «تراژدی پارک اتابک» باید دلی انجام شود نه اینکه با پول و سفارش و مواردی مثل این روی صحنه برود. اگر دلی بشود تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار