حجت‌الاسلام شهیدی:

خبرنگاران نقش‌آفرین فرهنگ ایثار و شهادت هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اندیشه‌پروری، الگوسازی و فرهنگ‌سازی با خلاقیت و نوآوری باید در جامعه باشد که خبرنگاران نقش‌آفرین این فرهنگ هستند.
کد خبر: ۲۵۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ - 07August 2017
خبرنگاران نقش‌آفرین فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین جشنواره خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: اندیشه پروری، الگوسازی و فرهنگ سازی با خلاقیت و نوآوری باید در جامعه باشد که خبرنگاران نقش‌آفرین این فرهنگ هستند.

وی یکی از وظایف بنیاد شهید را توسعه فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت دانست و گفت: باید این رسالت را به نحو مطلوب انجام دهیم. ایثار و فداکاری آن چیزی است که انسان از حق مسلم خود برای دیگران، منافع کشور و مردم بگذرد.

حجت الاسلام شهیدی گفت: باید این فداکاری و ایثار تقویت شود و به صورت یک فرهنگ در جامعه به وجود آید در این صورت آرامش در جامعه نهادینه می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اوج قله فرهنگ را ایثار و شهادت دانست و گفت: همه شهدای رسانه، خود خالق اخلاق بودند و سبک زندگی خاص داشتند و فداکاری و ایثار را انتخاب کردند.

وی با اشاره به فرهنگ عاشورا و استمرار آن افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی ریشه در عاشورای کربلا دارد. همانطوری که رهبری در یکی از جملات خود فرمودند «اگر نصف روز عاشورا چنین اثری را در تاریخ داشته است چرا فکر نکنیم 8 سال دفاع مقدش اثری عظیم داشته باشد».

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: همه باید دین خود را به ایثارگران ادا کنیم چرا که همه مدیون آن ها هستیم. اطلاع رسانی در خصوص ایثار و ایثارگران و قوانین مربوط به آن ها مسائلی است که خبرنگاران می توانند کمک کنند. حوزه ایثار و شهادت ظریف و حساس است. برخی خبرها در روحیه ایثارگران ما تاثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار