کلید شکست حصر «دیرالزور» در دستان ارتش سوریه و مقاومت

گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که السخنه تنها پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در حمص بود و تسلط بر آن مسیر پیشروی ارتش به سوی شهر دیرالزور و شکستن محاصره سه ساله آن را آسان می‌کند.
کد خبر: ۲۵۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تروریست‌های داعش که از سوی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، در ماه‌های اخیر مزاحمت‌های گسترده‌ای را برای ارتش سوریه و مقاومت در استان حمص و به خصوص دو منطقه راهبردی تدمر و السخنه به وجود آورده‌اند.

اما ارتش سوریه و مقاومت توانسته در یک ماه اخیر پیشروی‌های گسترده‌ای را در این استان داشته باشد، هم‌چنین منابع میدانی مناطق از دست رفته داعش در یک ماهه گذشته را حدود 5 هزار کیلومتر مربع برآورد می‌کنند.

جدیدترین نقشه الاعلام الحربی نشان می‌دهد که ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت پاکسازی مناطق بیشتری از حومه السخنه بوده و این موضوع نشان دهنده ضعف داعش در این استان است.

گزارش منابع میدانی در سوریه و عراق نشان می‌دهد که در پی پیشروی‌های راهبردی ارتش سوریه و عراق، تروریست‌های داعش حدود 58 درصد از سرزمین‌های تحت اشغال خود در سوریه و 78 درصد از سرزمین‌های تحت اشغال خود در عراق را از دست داده‌اند و این بدان معناست که چیزی به نابودی کامل داعش در سوریه و عراق باقی نمانده است.

 کلید طلایی شکست حصر «دیرالزور» در دستان ارتش سوریه و مقاومت

اما سوال اینجاست که چرا ارتش سوریه برای آزادسازی السخنه و حومه آن در استان حمص تلاش می‌کند؟ السخنه در 50 کیلومتری شمال شرق شهر باستانی تدمر ( پالمیرا ) قرار دارد. نیروهای ارتش در ماه مارس تدمر را فتح کردند.

گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که السخنه تنها پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در حمص بود و تسلط بر آن مسیر پیشروی ارتش به سوی شهر دیرالزور و شکستن محاصره سه ساله آن را آسان می‌کند.

ارتش سوریه تلاش‌های بسیاری را برای شکست حصر دیرالزور انجام داده و پیشروی‌ها برای پاکسازی کامل استان حمص از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش ادامه خواهد داشت تا هدف نهایی که همان شکستن محاصره دیرالزور است محقق شود.
 
کلید طلایی شکست حصر «دیرالزور» در دستان ارتش سوریه و مقاومت

با پاکسازی شهر «تدمر»، احتمال شکست حصر شهر «دیرالزور»،‌ بسیار بالا خواهد بود و شهری که در ماه‌های اخیر با پرتاب محموله‌های هوایی «کرملین» به حیات خود ادامه می‌دهد باید منتظر اقدام عملی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش باشد.

البته موفقیت‌های ارتش سوریه به استان حمص ختم نمی‌شود، بلکه نیروهای سوری ضربات سنگینی را به تروریست‌های هم‌پیمان داعش در استان حما وارد آورده‌اند.

داعش در استان حمص و حما محکوم به نابودی است و این شعار در عمل با پیشروی‌های پرحجم ارتش سوریه و محور مقاومت کاملا نمایان شده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار