شهیدی که مجلس را سنگر دفاع از اسلام می‌دانست

شهید «سید شمس‌الدین حسینی نائینی» همواره از مجلس به عنوان سنگری برای دفاع از اسلام و خط امام و ولایت فقیه یاد می‌کرد و همه کوشش خود را نیز در این مسیر صرف کرد.
کد خبر: ۲۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید سید شمس الدین حسینی سال 1312 در نائین و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. وی از محضر اساتیدی چون آیت الله طالقانی، راشد، شهید مطهری و آیت الله حائری استفاده کرد و موفق به اخذ درجه فوق لیسانس از دانشکده الهیات و معارف اسلامی شد.
 
شهید حسینی پایان نامه تحصیلی خود را با عنوان جهاد در راه اسلام نگاشت. پس از این برای تکمیل معلومات خود راهی هندوستان شد و در دانشگاه اسلامی علیگره تحت نظر فیلسوف محقق استاد کلب عابد رساله دکترای خودش را تحت عنوان فلسفه دعا و مقایسه دعای اسلام با سایر ادیان نگاشت.

ایشان با شهید بهشتی و شهید باهنر در سازمان تحقیقات و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش همکاری و همفکری داشت. شهید در دوران شاهنشاهی همواره به مبارزه با رژیم طاغوت مشغول بود و بعد از انقلاب توسط مردم نائین به مجلس راه یافت و همواره مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و خط امام و ولایت فقیه می دانست و در این راه کوشش فراوان می‌نمود.
 
شهادت گرانبهاترین پشتوانه انقلاب اسلامی است

با آغاز انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، به توصیه حزب جمهوری اسلامی او از حوزه انتخابیه نائین نامزد انتخابات شد. اهالی نائین که از نزدیک با مبارزات و اندیشه های سیاسی و اجتماعی وی‌ آشنا بودند، با قاطعیت او را برگزیدند و وکالت خود را در مجلس شورای اسلامی به او سپردند. وی همواره از مجلس به عنوان سنگری برای دفاع از اسلام و خط امام و ولایت فقیه یاد می کرد و همه کوشش خود را نیز در این مسیر صرف نمود.

او معتقد بود «همه ما مسئولان، مدیون مردم حق شناس و قدرشناس هستیم و بنابراین در خانه ملت باید برای رسیدگی به مشکلات آنها نهایت کوشش را داشته باشیم.»

او در مدت حضور در مجلس شورای اسلامی، برای توسعه صنعت کشاورزی و خودکفایی در تولیدات کشاورزی تلاش گسترده ای نمود و همواره کشاورزی را یک عبادت بر می شمرد و اهمیت آن را در فرهنگ اسلامی بازگو می کرد. شهید نائینی معتقد بود: «فرهنگ کشاورزی را باید در جامعه رواج داد. پیغمبر اکرم (ص) می فرمایند: «الزارعون کنوز الله فی ارضه» ،‌ کشاورزان از گنجینه های خدا در روی زمین هستند و هیچ چیز از اعمال در نزد خدا و پیغمبر محبوب تر از شغل کشاورزی نیست... قرآن کریم می فرماید: «هو الذی اخرجکم من الارض و استعمرکم فیها» یعنی خداوند شما را از زمین بیرون آورد و به شما مأموریت داد تا زمین را آباد کنید. بنابراین کارگران و کشاورزان مسلمان باید به این مأموریتی که قرآن به آنها محول کرده است توجه داشته باشند»

حسینی نائینی شهادت را گرانبهاترین پشتوانه انقلاب اسلامی می دانست و با نهایت وجود آن را آرزو می کرد و این آرزو را بارها به زبان می آورد و از دوستان می خواست به عنوان دعای خیر برای او طلب شهادت کنند. سرانجام خداوند علیم، دعای فرزند زهرا(س) را به نیکوئی اجابت کرد و هفتم تیر سال ۱۳۶۰، به همراه ۷۲ یار صدیق امام راحل، به سوی خود فراخواند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار