بیانیه سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران سربازان فداکار خط مقدم فرهنگی هستند

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار تصریح کرد: «خبرنگاران به عنوان منادیان حق‌طلبی و حقیقت‌جویی حرفه پرمسؤلیّتی دارند؛ که اصول اوّلیه آن نقش مهمی در ارتقای آگاهی مردم دارد.»
کد خبر: ۲۵۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ - 07August 2017

سربازان خط مقدم فرهنگی برای آگاهی مردم از جان خود می‌گذرندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«17 مرداد، یادآور حماسه آفرینی‌های خبرنگارانی است که با خون خود بر برگه‌های ماندگار تاریخ حماسه و ایثار نوشتند که بقای حقیقت بر بقای فرد ترجیح دارد.

هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شجاع و فداکار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، شهید صارمی عزیز است و بهترین فرصت برای تجلیل از مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزشمند «اصحاب رسانه» و «خبرنگاران» متعهد، فهیم و مسئولیت‌شناس که رسالت خطیر و مقدس‌شان را با آرمان‌های والای انسانی در مسیر آگاهی‌بخشی مناسب، موثر و با واقع‌نگاری ظلم ستیزانه و عدالتخواهانه گره زدند.

قلم مقدس‌شان یادآور قاصدک‌های آرام اما پردغدغه از طوفان حوادث تبلیغات نامأنوس انسانی است که نرم نرمک وارد خانه‌های گرم می‌شود و با نابود کردن خانواده‌ها، مسلسل‌وار و زهرآگین جوامع انسانی را به فساد می‌کشد.

اینجاست که مسئولانه در دشوارترین مناطق وارد عرصه‌ خبررسانی می‌شود و خود را به آب و آتش می‌زند، تا با ایثار قلم و فکر و جانش نجات فرهنگ و هویت کشور را رقم بزند.

مگر می‌شود فراموش کرد گزارش‌های برآمده از دل آوینی‌ها را در دوران دفاع مقدس، که برای رفع موانع تبلیغاتی در جلوگیری از شایعه‌های سنگین دشمن چه زیبا سهم عمده‌ و نقش محوری در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کرد.

این سربازان خط مقدم فرهنگی کشور، جان و آبروی خویش را برای آگاهی مردم در طبق اخلاص می‌گذارند و شجاعانه در این سنگر مهم در کارزارند.

خبرنگاران به عنوان منادیان حق‌طلبی و حقیقت‌جویی حرفه پرمسؤلیّتی دارند؛ که اصول اوّلیه آن نقش مهمی در ارتقای آگاهی مردم دارد و روز خبرنگار روز پاسداشت صاحبان قلم، اندیشه و آگاهی است.

آنان که ضمن داشتن استعداد و دقّت کافی باید با سعه صدر در انتقال اخبار سرعت عمل داشته باشد و به طور کلی خبرنگاران در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است.

در دوران جنگ تحمیلی نیز خبرنگاران متعهد و متدین با قلم و اندیشه خود در سخت‌ترین شرایط کاری و با کمترین امکانات به رسالت خویش عمل کرده و در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی تلاش کردند تا واقعیت تحمیل جنگ را بر سر مردم حق‌خواه ایران اسلامی به تصویر کشانند.

امروز برافراشتن پرچم فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی، صیانت از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و مصاف با جنگ نرم و ولنگاری فرهنگی، در کنار تلاش جهادی، متفکرانه و اقدام آفرین در عرصه‌ تحقق اقتصاد مقاومتی و عمق بخشی به مقاومت اقتصادی در زمره مهم‌ترین انتظارات از اصحاب رسانه در روند تکاملی و پیش روندگی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور بشمار می‌رود.

مقام معظم رهبری در موضوع خبر و خبرنگاری بر این اصل که هر حادثه وقتى در چارديوارىِ سكوت و بی‌اعتنايى و غفلت قرار بگيرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد تاکید دارند و در بیانی دیگر پیرامون فراموشی و تحریف رویدادهای دفاع مقدس هشدار می‌دهند و این نشان می‌دهد که خبرنگاران مهمترین حافظان حریم وقایع دوران دفاع مقدس بوده و مساعی خویش را در جلوگیری از تحریف و فراموشی این مقطع مهم تاریخ کشورمان بکار می‌گیرند و قطعا پايدار شدن حوادث این برهه حساس و تاریخی بستگى دارد به اين‏كه مبلّغان و خبررسانانى امين، صادق و با انگيزه باشند.

جایگاه مقدس خبرنگاری یادآور روزهای حضور حضرت زینب (س) در کربلا و رشادت‌های ایشان و حتی سخنرانی در تل زینبیه است که اگر در سکوت و غفلت میماند هرگز قیام امام حسین (ع) برای جهانیان بعد از سالها روایت نمی شد.

سازمان نشرآثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از آنان که در ترویج فرهنگ زینبی نقش بسزایی دارند؛ از صاحبان اندیشه و قلم می‌خواهد همچنان که در نظام الهی و دینی ایران اسلامی خدمت‌رسانی می‌کنند و برای اعتلا و سربلندی آن از هیچ کوششی فروگذار نیستند؛ در مقابل تبلیغات سهمگین دشمنان با بصیرت و آگاهی قدم بردارند.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار