یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

نبرد رسانه‌ای

رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری وابسته به صهیونیسم و دنیای استکبار اخبار را نه آن‌گونه که هست، بلکه آن‌طور که خود می‌خواهند به مخاطبان ارائه می‌کنند؛ لذا مقابله با این سیاست استکباری، نیازمند همکاری موثر و مستمر رسانه‌های مستقل و آزاده است.
کد خبر: ۲۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 07August 2017

نبرد رسانه‌ای

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ 17 مرداد روزی است که محمود صارمی خبرنگار کشورمان به همراه هشت دیپلمات ایرانی در افغانستان توسط عده‌ای تروریست به شهادت رسیدند.

شهادت محمود صارمی بهانه ای شد تا 17 مرداد «روز خبرنگار» نام بگیرد. روز قشری که یکی از سخت‌ترین، حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین شغل‌ها را به عهده دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی در 16 آذرماه 1371 از حرفه خبرنگاری بعنوان مسئولیتی بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده یاد کرده‌اند.

دلیل این موضوع به تاثیرگذاری فراوان رسانه‌های خبری بازمی‌گردد. خبر با توجه به فرم و محتوایی که دارد، می‌تواند تاثیرات خاصی بر مخاطب بگذارد و باعث شکل‌دهی رفتارهای مختلفی در یک جامعه شود؛ بر همین اساس لازم است یک خبرنگار در امر اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار، امانت‌دار باشد و وقایع را همان‌گونه که هست، بازگو کند.

اما در دنیای امروز، رسانه‌ها و بنگاه های خبری وابسته به صهیونیسم و دنیای استکبار بر پایه‌ی سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ی خود اخبار را نه آن‌گونه که هست، بلکه آن‌طور که خود می‌خواهند به مخاطبان ارائه می‌کنند.

در این رسانه‌ها اغلب جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود و انسان‌هایی که در برابر هجمه و ظلم دشمنانشان از خود دفاع می‌کنند، در جرگه تروریست‌ها تعریف و از آن سو نیز دولتمردان سفاک و مزدورانشان به عنوان فرشتگان نجات بشر توصیف می‌شوند.

رسانه‌های استکباری با در پیش گرفتن این طریقه‌ی ناجوانمردانه در خبررسانی، سعی دارند جوامع را با سیاست‌های خود همراه کنند، تا به این ترتیب دیگر کمتر کسی بتواند در برابر اقدامات ضد انسانی، سیاست‌های سلطه‌طلبانه و جنایاتی که مستکبران انجام می‌دهند، صدا به اعتراض بلند کند.

هرچند به لطف فعالیت‌های  تعداد معدودی از رسانه‌های مستقل و خبرنگاران آزاده، مردم در گوشه گوشه‌ی جهان تا حدودی پی به واقعیت‌های موجود در جهان برده اند، اما هنوز تا نقطه‌ی مطلوب و شکست انحصار رسانه‌ای صهیونیسم در دنیا فاصله داریم.

پر واضح است که مقابله با این سیاست استکباری، نیازمند همکاری موثر و مستمر رسانه‌های مستقل و آزاده است.

نقطه‌ی آغازین این حرکت، شکل گرفتن همکاری موثر بین رسانه‌های انقلابی کشور است؛ اما هنوز آنچنان که انتظار می‌رود این روند شکل نگرفته است؛ لذا این نیاز احساس می‌شود که باید تلاش‌ها در جبهه‌ی رسانه‌ای انقلاب و محور مقاومت سرعت و شدت بیشتری بگیرد، تا جنگ نرم به سود این جبهه پیش برود.

با توجه به مواردی که بیان شد، وجود زیرساخت‌های لازم برای پرداختن به این مهم نیز امری ضروری است؛ ضمن اینکه خبرنگاران رسانه‌های انقلابی و محور مقاومت بعنوان پیشگامان این نبرد رسانه‌ای، نقشی حساس و تعیین‌کننده دارند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار