بیانیه وزارت خارجه کره شمالی:

«پیونگ‌یانگ» آماده است به آمریکا درس سختی بدهد

وزارت خارجه کره شمالی امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد به هرگونه اقدام نظامی آمریکا «پاسخ هسته‌ای» مناسبی خواهد داد.
کد خبر: ۲۵۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» با انتشار گزارشی فوری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وزارت خارجه کره شمالی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به واشنگتن هشدار داد: کره شمالی آمادگی دارد با استفاده از نیروی راهبردی هسته‌ای خودش به هرگونه اقدام نظامی واشنگتن علیه «پیونگ یانگ» پاسخ دهد.
 
در این بیانیه تاکید شده است کره شمالی حاضر نیست بر سر برنامه هسته‌ای یا موشکی خود پای میز مذاکره بنشیند.

در متن این بیانیه که ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی، در اختیار رسانه‌های مانیل، پایتخت فیلیپین، قرار داد، با انتقاد از تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ هشدار داده شده است که کره شمالی با اقداماتی جدی و عادلانه به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

در بیانیه مزکور آمده است پیونگ یانگ با آزمایش موشک بالستیک قاره پیما در ماه گذشته میلادی نشان داد همه نقاط آمریکا در تیررس موشک‌های کره شمالی قرار دارد. کره شمالی در این بیانیه موشک‌های قاره پیما را ابزار مشروع دفاعی این کشور خوانده است.

در ادامه گزارش آمده است: هنوز مشخص نیست آیا بیانیه امروز کره شمالی در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در مانیل نیز قرائت شده است یا خیر.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در دیدار با همتای کره شمالی خود خواستار اجتناب از اجرای یک سناریوی نظامی در شبه جزیره کره شد. در این دیدار که در حاشیه نشست آسه آن صورت گرفت، دو طرف در زمینه توسعه روابط دو جانبه، بحران در شبه جزیره کره و برقراری امنیت در شرق آسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند. وزرای امور خارجه کره شمالی و روسیه در پایان طی بیانیه‌ای از تمام طرف‌های درگیر خواستند تا حد ممکن از اجرای سناریو‌های نظامی در شبه جزیره کره خودداری کنند.

تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی باعث افزایش تنش‌ها در این منطقه شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز روابط واشنگتن-پیونگ یانگ بیش از پیش رو به تیرگی نهاده است. پیونگ یانگ برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه جزیره کره تاکنون چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام داده است. آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ بر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما متمرکز شده است. براساس اظهارات مقامات کره شمالی و برخی کارشناسان نظامی جهان، این موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن بخش‌هایی از خاک آمریکا را دارند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی تاکنون در شش دور تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده است. این شورا 13 خردادماه سال جاری میلادی، با اجماع کامل اعضا قطعنامه پیشنهادی آمریکا را برای اعمال تحریم هایی علیه 18 فرد و شرکت کره شمالی به بهانه حمایت آن‌ها از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ تصویب کرد. روزنامه رسمی کره شمالی نیز در واکنش به تحریم‌های جدید نوشت: روزی که آمریکا مردم ما را با چوب هسته ای یا تحریم‌ها تحریک کند، سرزمین آمریکا در دریایی از آتش غیرقابل تصور فرو خواهد رفت. آمریکا جز ترک کامل سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی، گزینه دیگری ندارد مگر آنکه خود را نابود کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار